تخلیه و فروش ۱۶۰۰ خانه سازمانی توسط دولت / وجوه حاصل به خزانه واریز خواهد شد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از فروش ۱۶۰۰ خانه‌ سازمانی دولت خبر داد و گفت: برخی از این واحدها پیش از انقلاب ساخته شده که باید به استناد قانون تخلیه و فروخته شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علیرضا فخاری اظهار کرد: درباره برنامه تخلیه و فروش خانه‌های سازمانی اظهار کرد: این طرح شامل خانه‌هایی می‌شود که از سال‌های گذشته و برخی از آن‌ها حتی پیش از انقلاب در قالب طرح خانه‌های سازمانی با منابع دولتی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید

۸۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن آورده اولیه را واریز نکردند

وی افزود: حدود ۶ هزار واحد از این خانه‌ها شناسایی شده و ۱۶۰۰ واحد نیز تاکنون به فروش رسیده است که سایر آن‌ها نیز باید حتما تخلیه و به استناد قانون فروخته شوند و وجوه حاصل از آن به خزانه دولت واریز خواهد شد.

فخاری یادآور شد: این طرح شامل خانه‌هایی که به عنوان اموال دستگاه‌های دولتی در اختیار و مالکیت این دستگاه‌ها برای استفاده پرسنل قرار دارد، نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: مسئولیت اصلی شناسایی خانه‌های سازمانی در این طرح بر عهده وزارت اقتصاد است و سازمان ملی زمین و مسکن در مقام اجرا کمک می‌کند و البته خود دستگاه‌ها نیز باید نسبت به فروش این خانه‌ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه هیچ قالبی برای نگهداری خانه‌های سازمانی در کشور وجود ندارد، افزود: با قاطعیت آن دسته از کسانی که خارج از قاعده قانونی واحدهای مسکونی را تحت عنوان خانه‌ سازمانی در اختیار گرفته‌اند، تخلیه خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1153709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =