اسکان روزانه ۵۰۰ نفر در موکب‌های علم‌الهدای استان بوشهر 

مسئول اجرایی موکب علم الهدای استان بوشهر ضمن تشریح فعالیت‌های این مجموعه در ایام اربعین، از اسکان روزانه ۵۰۰ نفر در موکب‌های علم‌الهدای این استان خبر داد.

محمود قدرتیان مسئول اجرایی موکب علم الهدای استان بوشهردر گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت های این موکب اظهار کرد: موکب علم الهدای استان بوشهر از سال ۹۶ فعالیت‌های خود را آغاز کرده است و سه سال پیاپی در شارع احمد الوالی شهر کربلا با پخت روزانه ۱۵۰۰ پرس غذا به زائرین اربعین حسینی خدمت می‌کند. 

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان اضافه کرد : مواکب استان بوشهر در رابطه با اسکان و ارائه میان وعده نیز با در نظر گرفتن محل استراحت، حمام، توزیع میوه و پخش شام فعال هستند. همچنین امسال به علت گرمای شدید هوا و به منظور جلوگیری از گرمازدگی و بیماری زائران، تهویه هوا و سیستم سرمایشی مناسبی نیز در موکب‌ها مستقر کرده‌ایم.  

قدرتیان تصریح کرد : باتوجه به شرایط مطلوب حاکم در مواکب روزانه بیش از ۵۰۰ نفر اسکان داده می‌شوند که زوار برای دریافت این خدمات می‌توانند به خیابان احمدالوالی و ۱۰۰ متر بالاتر از بیمارستان امام زین العابدین (ع) مراجعه کنند.

مسئول اجرایی موکب علم الهدا استان بوشهر بیان کرد: در خرید اقلام برای موکب مشکلاتی بخاطر تورم اقتصادی برای ما به‌وجود آمد که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های دقیق و گسترده همچین حمایت مسئولین این روند بهبود یابد. همچنیندر رابطه با حمل نقل زوار در پایانه‌ها انتظار داریم، مسئولین دولتی بودجه لازم را به این امر اختصاص دهند تا از هزینه های موکب‌ها کاسته شود. 

او تاکید کرد: از ابتدای برپایی مواکب استان بوشهر و خدمت رسانی به زوار امام حسین(ع) در شهر کربلا  برنامه‌هایی چون برپایی نماز جماعت، سخنرانی و زیارت عاشورا و مراسم عزاداری در موکب برقرار است و با تبلیغ آیین پیاده روی اربعین و منش بزرگوارانه امام حسین (ع) سعی داریم مبلغ اربعین باشیم. 

خبرنگار: فاطمه مرادی

انتهای خبر/ 

کد خبر: 1153742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =