هواشناسی ایران / تداوم کاهش دما در کشور

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران طی ۳ روز آینده در برخی استان‌های کشور از تداوم کاهش دما در استان‌های ساحلی دریای خزر تا فردا خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مطابق پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۳ روز آینده در برخی مناطق استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات  البرز مرکزی بارش روی می‌دهد.

همچنین طی ۵ روز آینده به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در دامنه‌ و ارتفاعات واقع در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شمال و شرق هرمزگان رشد ابر، رگبار پراکنده و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

روند کاهش دمای هوا امروز در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر ادامه داشته و از شنبه تا دوشنبه‌ دمای هوا به‌تدریج افزایش می‌یابد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی ۳ روز آینده در نوار شرقی و جنوب غرب کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد به‌ویژه منطقه زابل خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

امروز دریای خزر و طی ۲ روز آینده خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج است.

 توصیف سامانه: تشدید سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع امواج در ساحل میانگین ۱ تا ۱/۵ متر و در فراساحل میانگین ۲ تا ۲.۵ متر

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۱/۰۶/۲۵: نواحی شرقی خلیج فارس، در استان هرمزگان.

شنبه ۱۴۰۱/۰۶/۲۶: مناطق ساحلی و دور از ساحل نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و نیمه غربی تنگه هرمز، در استان‌های بوشهر و هرمزگان.

اثر مخاطره: خطر غرق شدن شناگران، آسیب به قفس ها و تورهای صیادی، اختلال در ترددهای دریایی و خطر خسارت به شناورهای کوچک و سبک و تفریحی و مسافری.

توصیه: پرهیز از شنا، محدودیت در فعالیت‌های دریایی ازجمله فعالیت‌های تفریحی، اتخاذ محدودیت و تمهیدات لازم جهت تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی، تمهیدات پیشگیرانه از خسارات احتمالی.

انتهای پیام/

کد خبر: 1153794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =