رئیسی: مذاکره مستقیم با آمریکا هیچ فایده‌ای ندارد

رئیس‌جمهور با تاکیدبر اینکه لغو تحریم‌ها باید به همراه تضمین باشد، گفت:‌ مذاکره مستقیم با آمریکا در مورد توافق هسته‌ای هیچ فایده‌ای ندارد و منافع ایران در مذاکره مستقیم نیست.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با شبکه قطری الجزیره گفت: در حال حاضر برای تصمیم نهایی درباره توافق هسته ای، توپ در زمین آمریکاست.

بیشتر بخوانید

پرئیسی: ایران آماده همکاری با سازمان شانگهای است

 وی با تاکید بر اینکه برای پیشبرد مذاکرات باید مشکل ضمانت‌ها حل شود، گفت:‌ مذاکره مستقیم با آمریکا در مورد توافق هسته‌ای هیچ فایده‌ای ندارد و منافع ایران در مذاکره مستقیم نیست.

رئیس جمهور کشورمان اظهار داشت: جهان غرب قبل از آنکه از ما توقف فعالیت هسته‌ای را مطالبه کند باید از اسرائیلی که سلاح کشتار جمعی در اختیار دارد، چنین خواسته‌ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای نیاز است که مشکل تضمین‌هایی که خواسته ایم حل شود، افزود، ما برای دفاع از حقوق کشور و مردم ایران مصمم هستیم.

وی با طرح این سوال که چه چیزی واشنگتن را وادار می‌کند تا در جریان مذاکرات هسته‌ای، در صورت تمایل به توافق، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کند، خاطرنشان کرد: دولت آمریکا باید اقدامات اعتمادسازی را با طرف ایرانی انجام دهد.

رئیس‌جمهور علاوه بر این متذکر شد که پیشبرد مذاکرات هسته‌ای در وین مستلزم حل و فصل مسائل پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

وی درباره روابط ایران و عربستان سعودی با اشاره به اینکه تهران هنوز اختلافاتی با ریاض دارد گفت: تاکنون پنج دور گفت‌وگو میان دو طرف برگزار شده و مذاکرات ادامه خواهد داشت. چنانچه طرف‌های خارجی دخالت نکنند، مسائل منطقه‌ای قابل حل هستند.

 رئیسی همچنین درباره وضعیت کشور عراق گفت: ما از دیدن دولتی قوی در عراق خوشحال خواهیم شد و عراقی‌ها نباید اجازه حضور آمریکایی‌ها را بدهند. در موضوع عراق، کشورهای اروپایی با ما در ارتباطند، اما پاسخ ما این است که امور عراق به مردم این کشور ارتباط دارد.

وی درباره اوضاع یمن نیز گفت: برای آتش‌بس دائم در این کشور و ادامه گفتگو میان گروه‌های یمنی، نیاز است به محاصره یمن پایان داده شود.

پایان پیام/

کد خبر: 1153795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      0 0
      برای شما ندارد ولی برای ملت خیلی خیلی منافع داد ..اگر راست میگی بزار رفراندم رابطه با آمریکا آری یانه ..تا حساب دستت بیاد