ویتامین D و روغن ماهی برای مبارزه با ضعف ناشی از افزایش سن مفید نیستند

اگر فقط مکمل‌های ویتامین D و روغن ماهی را برای مبارزه با ضعفی که اغلب با افزایش سن به وجود می‌آید مصرف می کنید، تحقیقات جدید یک پیام ناامیدکننده را ارائه می‌دهد: روی آن حساب نکنید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز به نقل از مدیسن نت، برای رسیدن به این نتیجه، تیم تحقیق داده‌های مطالعه VITAL (کارآزمایی ویتامین D و امگا ۳) را که شامل اطلاعات بیش از ۲۵۰۰۰ بزرگسال آمریکایی بود، مورد بررسی قرار داد. محققان با استفاده از پرسشنامه‌هایی که قبل از کارآزمایی، شش ماه پس از شروع آن و سالانه تا پنج سال پیگیری گرفته شده بودند، و همچنین ارزیابی‌های میزان ضعف آنها، دریافتند که مکمل‌ها تأثیر چندانی ندارند.

بیشتر بخوانید

آشنایی با خوراکی‌های کلسیم دار برای تامین کلسیم مورد نیاز بدن

دکتر «آریلا اورکابی»، نویسنده این مطالعه از بیمارستان زنان و بریگهام در بوستون، خاطرنشان کرد: «محققان مکمل‌ها را در بسیاری از زیرگروه‌های مختلف، از جمله آن‌هایی که سطح ویتامین D آنها پایین بود، افراد دارای رژیم غذایی سالم و بدون رژیم غذایی سالم، و مردان و زنان مورد مطالعه قرار دادند.»

وی در ادامه افزود: «نتایج ما ثابت بود. ما واقعاً هیچ فایده‌ای از مصرف مکمل‌ها ندیدیم.»

ضعف و شکنندگی به عنوان کاهش ذخیره فیزیولوژیکی تعریف شده است. ممکن است کسی آهسته تر راه برود، وزن کم کند و نیروی ضعیف‌تری برای گرفتن اشیا و وسایل داشته باشد. سستی تقریباً نیمی از بزرگسالان بالای ۸۵ سال را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اگرچه ممکن است در سنین پایین‌تر اتفاق بیفتد.

اورکابی خاطرنشان کرد: «به استثنای برخی تحقیقات در مورد آرتریت التهابی و در جمعیت‌های خاص، مطالعات روی این مکمل‌ها فواید زیادی در شرایط مختلف سلامتی، از بیماری قلبی گرفته تا سرطان و شکستگی نشان نمی‌دهد.»

به نظر می‌رسد پیشگیری از ضعف، چیزی جدای از خوردن یک رژیم غذایی متعادل همراه با غذاهای کامل، دریافت مقدار کمی ویتامین D طبیعی از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید، فعال ماندن، ورزش روزانه و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی نیست.

اورکابی گفت: «در واقع، مشخص شد رژیم غذایی مدیترانه ای برای جلوگیری از ضعف بسیار امیدوارکننده است.»

سالیان سال است نشان داده شده است که رژیم غذایی مدیترانه‌ای فواید سلامتی برای کاهش حملات قلبی و سکته مغزی، سرطان، زوال عقل و انواع مشکلات پزشکی دارد.

کد خبر: 1153845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =