شستشوی بینی با آب نمک شدت بیماری کرونا را کم می‌کند

محققان گزارش می دهند که شستشوی حفره سینوسی دو بار در روز با محلول نمکی ملایم می تواند به طور قابل توجهی خطر بستری شدن و مرگ بیمار مبتلا به کووید را کاهش دهد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز به نقل از مدیسن نت، دکتر «ریچارد شوارتز»، نویسنده ارشد این مطالعه از کالج پزشکی جورجیا، گفت: «در مقایسه با گروه کنترل، ما شاهد کاهش ۸.۵ برابری نرخ بستری شدن در بیمارستان و عدم مرگ و میر بودیم.»

بیشتر بخوانید

تغذیه مناسب و راه طبیعی داشتن لثه و دندان‌های سالم

در این مطالعه، ۷۹ بیمار مبتلا به کووید با استفاده از محلول آب نمک مخلوط با پوویدون ید (ضد عفونی کننده قهوه‌ای رنگ مورد استفاده در جراحی) یا جوش شیرین، شستشوی بینی خود را انجام دادند. آنها این کار را در عرض ۲۴ ساعت پس از مثبت شدن آزمایش شأن شروع کردند.

در مجموع، ۱.۳ درصد از شرکت کنندگان نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشتند و هیچ کدام فوت نکردند، در حالیکه حدود ۱۱ درصد از افراد گروه کنترل یا در بیمارستان بستری شدند یا فوت کردند.

به گفته آنها، اگر این یافته‌ها در مطالعات دیگر تأیید شود، کاهش احتمالی بیماری و مرگ در سراسر جهان می‌تواند عمیق باشد.

محققان گمان می‌کنند که آب نمک، توانایی ویروس کووید را برای آلوده کردن سلول‌ها در حفره بینی، دهان و ریه‌ها مهار می‌کند.

به نظر می‌رسد شستشو با آب نمک به محدود کردن شدت علائم بیماران هم کمک می‌کند. به گفته محققان، بیمارانی که با جدیت بیشتری به برنامه دو بار در روز پایبند بودند، رفع سریع‌تر علائم را گزارش کردند.

این روش را می‌توان در خانه با مخلوط کردن نیم قاشق چایخوری نمک و جوش شیرین در یک فنجان آب جوشانده یا مقطر استفاده کرد و سپس حفره بینی را با یک بطری شستشوی سینوس تمیز کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1153846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =