استفاده روسیه از تسلیحات هسته‌ای، عواقب بین‌المللی خواهد داشت

جو بایدن طی مصاحبه‌ای با سی‌بی‌اس گفت که اگر روسیه از تسلیحات هسته‌ای، شیمیایی یا تاکتیکی در اوکراین استفاده کند، با "عواقب بین‌المللی" مواجه خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، روز جمعه در این مصاحبه از جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا پرسیده شد که اگر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه از تسلیحات شیمیایی یا تاکتیکی استفاده کند، پیغامش به رئیس‌جمهوری روسیه چیست، بایدن خطاب به پوتین پاسخ داد: «استفاده نکن! با استفاده از این تسلیحات، تصویر این جنگ را برخلاف هر چیزی از زمان جنگ‌جهانی دوم تغییر خواهی داد.»

هنگامی که از جو بایدن درخصوص واکنش ایالات متحده در این خصوص پرسیده شد، گفت: «این اقدام عواقبی خواهد داشت. آن‌ها مطرودتر از پیش خواهند شد. و پاسخ ما بسته به این دارد که آن‌ها دقیقا چه کار انجام خواهند داد.»

ماه گذشته، الکساندر تروفیموف، دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه روسیه در بخش منع اشاعه و کنترل تسلیحات، ادعاهایی مبنی بر تهدید روسیه به استفاده از سلاح هسته‌ای را رد کرد و گفت که حمله هسته‌ای، به‌ویژه در اوکراین، "کاملا بی‌اساس، غیر واقعی و غیرقابل قبول" است. وی همچنین کشورهای عضو ناتو را متهم کرد که وارد یک «رویارویی وحشتناک» با روسیه شده‌اند.

ولادیمیر پوتین در تاریخ ۲۴ فوریه حمله به اوکراین را با هدف «نازی زدایی» و جلوگیری از پیوستن این کشور به ناتو آغاز کرد؛ حمله‌ای که روسیه خود آن را «عملیات ویژه نظامی» نامیده است و باعث شده که غرب واکنش‌های مختلفی نسبت به این مسئله نشان دهد و «شدیدترین تحریم‌ها» را علیه روسیه اعمال کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1153870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =