موفقیت طرح امنیتی ویژه اربعین

وزیر کشور عراق از موفقیت طرح امنیتی ویژه مراسم اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، به نقل از بغداد الیوم، میلیون‌ها شیعه از عراق و سایر کشورها امروز (شنبه) مراسم احیای اربعین حسینی را در سایه تدابیر امنیتی شدید در استان کربلا برگزار کردند.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق اعلام کرد که احیای این مناسبت الهام گرفتن از بالاترین ارزش‌های انسانی درباره وفاداری، صبر و ثبات است.

مقامات عراقی ده‌ها هزار تن از نیروهای ارتش، پلیس و دستگاه‌های امنیتی را با حمایت بالگردها و جنگنده‌های ارتش و نظارت وزرای کشور، دفاع، امنیت ملی و فرماندهان ارشد ارتش و دستگاه‌های امنیتی مستقر کرده‌اند.

در این راستا عثمان الغانمی، وزیر کشور عراق و رئیس کمیته تامین امنیت زیارت اربعین ضمن اعلام موفقیت طرح امنیتی ویژه اربعین حسینی گفت: حدود پنج میلیون زائر خارجی از طریق گذرگاه‌های زمینی و هوایی وارد کربلا شدند. نیروهای امنیتی از بیشتر استان‌ها در این طرح شرکت کردند.

امیر الشمری، معاون فرمانده عملیات مشترک عراق نیز اعلام کرد که نیروی هوایی و جنگنده‌های ارتش قبل از آغاز مراسم اربعین عملیات پیشدستانه‌ای را انجام دادند.

پنجشنبه یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد تعداد زائران کربلا به ۲۰ میلیون نفر رسیده است که از جمله آن‌ها پنج میلیون زائر خارجی هستند.

یحیی رسول گفت: طرح برقراری امنیت در مراسم اربعین حسینی به خوبی پیش می‌رود و وزیر کشور که در شهر کربلا است به صورت مستقیم بر آن نظارت دارد.

 انتهای پیام/

کد خبر: 1153881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =