افزایش بی سابقه نرخ غذای دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی بدون مشورت با شورای صنفی

دبیر کمیته رفاه و توسعه شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت با اشاره به افزایش بی‌سابقه نرخ‌ غذای دانشجویی در نیمسال اول تحصیلی گفت: وزارت بهداشت بر خلاف سال گذشته در این زمینه از شورای صنفی نظرخواهی نکرده است.

پارسا مجاهد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به افزایش قیمت غذای دانشجویی برای سال تحصیلی 1401-1402 برای دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار کرد: در این باره کمیته رفاه و توسعه شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت درنامه‌ای خطاب به عباس شیراوژن معاون دانشجویی و فرهنگی این وزارتخانه، نسبت نرخ جدید اعتراض کردند؛ چون در این افزایش قیمت وزارت بهداشت هیچ نظر خواهی از شورای صنفی نکرده است.

وی با بیان اینکه تغذیه و خوابگاه دانشجویی جزء محوری‌ترین موضوعاتی است که شورای صنفی دنبال می‌کند، گفت: قیمت جدید ژتون تغذیه دانشجویی برای سال تحصیلی آینده در حالی اعلام شد که شورای صنفی برخلاف سال‌های گذشته هیچ دخل و تصرفی در آن نداشت. به عنوان مثال سیما لاری معاون سابق دانشجویی وزارت بهداشت هر سال برای افزایش قیمت غذا و مسائل صنفی-دانشجویی از  کمیته رفاه نظرخواهی می‌کرد و ما نیز بارها با ذکر دلیل، پیشنهاد داده بودیم که این افزایش به صلاح نیست. 

دبیر کمیته رفاه و توسعه شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت درباره نرخ جدید غذای دانشجویی عنوان کرد: این افزایش قیمت به این صورت است که نرخ صبحانه از 500 تومان به 1000 تومان، نهار از 2 هزار تومان به 6 هزار تومان و شام از 2 هزار تومان به 4 هزار تومان رسیده است. 

وی با تاکید بر اینکه افزایش نرخ غذای دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه است، گفت: من به عنوان یک دانشجو و فعال صنفی تا کنون شاهد همچنین افزایش نبوده‌ام و بسیار متاسفم که کمیته رفاه و توسعه شورای صنفی وزارت بهداشت مانند سایر دانشجویان از طریق اخبار و ابلاغیه به دانشگاه‌ها در جریان نرخ‌های جدید قرار گرفته است.

مجاهد در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه « آیا مسئولان نسبت به اعتراض شورای صنفی به افزایش بی‌رویه نرخ غذای دانشجویی پاسخ داده‌اند یا خیر»، خاطرنشان کرد: خیر تا کنون پاسخی نداده‌اند؛ اما به طور یقین، اوضاع اقتصادی و گرانی مواد اولیه بهانه اصلی  و توجیه مسئولان معاونت دانشجویی و فرهنگی این وزارتخانه برای افزایش قیمت غذا است.

دبیر کمیته رفاه و توسعه شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت در پایان تصریح کرد: البته ناراحتی و اعتراض ما بیشتر به خاطر بی‌ارزش کردن شورای صنفی و فعالیت آنها توسط مسئولان وزارت بهداشت است. متاسفانه آنقدر فعالیت صنفی در این وزارتخانه و دانشگاه‌های علوم پزشکی کم اهمیت و بی ارزش شده که دیگر مسئولان  با اعضای این شورا مشورت مسئولان نمی‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1153913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =