مهاجرت جوانان ژن‌های خوب ایرانی را از کشور خارج می‌کند/ کشف ویروس کرونا در بقایای انسان‌های اولیه

پدر علم ژنتیک ایران گفت: جوان‌هایی که مهاجرت می‌کنند ژن‌های خوب ایرانی را با خود می‌برند. اگر مریم میرزاخانی از ایران رفت ژن نبوغ خود را با خود برد. ما با این کار صادرات ژن می‌کنیم.

پروفسور داریوش فرهود، پدر علم ژنتیک ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درباره موضوع و ارسال نمونه‌های خونی را به خارج از کشور فرستاد، گفت:  گاهی گفته می‌شود که نمونه‌های خون را به خارج نفرستید زیرا نمی‌خواهیم دی ان ای ایرانی را به دست خارجی‌ها بسپاریم اما این حرف خیلی بچگانه است برای اینکه نزدیک به چهار میلیون ایرانی در حال حاضر در آمریکا و اروپا زندگی می‌کنند و حال می‌گویند که مثلا ۵۰ نمونه بیمار را به خارج نفرستیم درحالی که بیش از چهار میلیون ایرانی در خارج از ایران زندگی می‌کنند که بخشی از آن‌ها متفکر و دانشمند هستند و در مراکز مهمی مانند ناسا کار می‌کنند، همین افراد اگر آزمایش خون بدهند به راحتی نمونه خونشان را به هرجا که بخواهند منتقل می‌کنند، پس آن‌ها ژنوم ایرانی را دارند و اصلا ژنوم همه مردم کشورها قابل دسترس است.

بیشتر بخوانید

کاهش سن ابتلا به سرطان در ایران / دروغ بیشتر از بیماری‌های ژنتیکی در کشور ما رایج است

او افزود: می‌گویند که می‌توان دارویی یا ماده‌ای طراحی کرد که در مردم یک کشور ایجاد بیماری کند اما در قدم اول این کار خلاف حقوق بشر و قوانین بین‌المللی است و از طرفی این کار در تجربیات قبلی جواب نداده است. اسرائیل خواست که برای ساکنان غزه این کار را انجام دهد اما نتیجه‌بخش نبود و رها شد. امروز بیوتروریسم به گونه‌ای نیست که ما فکر کنیم همه می‌خواهند با بیوتروریسم به ما ضربه بزنند. اگر اینطور باشد دیگر کشورها هم نباید تبادلی با ما داشته باشند زیرا خطر بیوتروریسم وجود دارد یا ما نباید از هیچ کشوری واردات داشته باشیم که خطری تهدیدمان نکند.

آیا کرونا ساخته چین بود؟

پدر علم ژنتیک ایران با بیان اینکه بعد از آغاز پاندمی کرونا شایعاتی مبنی بر اینکه کرونا توسط چین ساخته و در جهان پخش شده است تا جمعیت جهان کم شود، منتشر شد اما از بین ۹ میلیارد جمعیت جهان کم شدن ۲۰۰ میلیون نفر که تاثیری ندارد، عنوان کرد:  آمریکا چین را متهم به ساخت ویروس کرونا کرد اما جالب است بدانید که چین و آمریکا که به ظاهر دشمن هم هستند در شهر ووهان در بخش ویروس‌شناسی در یک آزمایشگاه کنار هم کار می‌کنند. ملت‌ها نباید در سه چیز باهم مرزبندی داشته باشند و آن پزشکی، ورزش و هنر است. چین هم آمریکا را متهم می‌کند اما امکان دارد که ویروس در اثر اشتباهی از آزمایشگاه خارج شده باشد و در واقع نمی‌توان گفت که کاری برنامه‌ریزی شده بود.

او ادامه داد: من مقاله‌ای دارم که در آن به تحقیقات گروهی اشاره کرده‌ام که در آمریکا دی ان ای هزار نفر را بررسی کرده و متوجه شدند که این بیماری ۲۰ هزار سال در شرق آسیا پیش وجود داشته که یا باعث مرگ بخشی از مردم در آن زمان شده و بخشی از مردم را مقاوم کرده است و ویروس در خود دچار استحاله و در جهش‌های جدید ضعیف‌تر شده و از بین رفته است.

فرهود اضافه کرد: مقاله دیگری هم دارم که در آن عنوان شده که این ویروس حتی در انسان‌های نئاندرتال وجود داشته است. نئاندرتال‌ها پیش از انسان‌های هموساپینس (انسان هوشمند که ۸۰ هزار سال پیش از شمال آفریقا به مزوپوتامیا که عراق فعلی است آمد و بعد در سراسر دنیا پراکنده شد) زندگی می‌کرده است. ما در ایران بقایای انسانی متعلق به ۴۰ هزار سال پیش در شهر سوخته و استان گلستان و زاگرس هم داریم. به عقیده بنده ایران جعبه تقسیم پخش نژاد هموساپینس در آسیا و اروپا بوده است. ویروس کرونا در بقایای نئاندرتال‌ها هم یافت شده است. پس چنین اتفاقاتی مرتبا در دنیا تکرار می‌شود و نباید از آن اینطور برداشت کرد که عده‌ای با هدف بیوتروریسم ویروس را ایجاد کرده‌اند.

با وجود جنگ‌های متعدد چه نیازی به بیوتروریسم است؟

پدر علم  ژنتیک ایران با اشاره به اینکه ما می‌گوییم که نمی‌خواهیم موش آزمایشگاهی باشیم اما عملا هستیم زیرا خودمان دارویی را به تشخیص خودمان مصرف می‌کنیم و بعد از مدتی متوجه می‌شویم که این دارو به قسمتی از بدن انسان لطمه می‌زند، بیان کرد:  درست است که دارو پیش از مصرف مورد آزمایش قرار می‌گیرد و بعد به صورت آزمایشی روی انسان‌ها امتحان می‌شود اما دارو در درازمدت ممکن است اثر سو خود را نشان دهد. چه نیازی به بیوترریسم هست زمانی که جنگ‌های متعدد عقیدتی و سیاسی و غیره در نقاط مختلف دنیا راه می‌افتد و قربانی می‌گیرد.

پدر علم ژنتیک ایران در پایان بیان کرد: مردم باید مهربان باشند و از خشونت فاصله بگیرند و خشونت شبیه به غده سرطانی مردم را از بین می‌برد. سیاست‌گذاران ما هم به حفظ هویت ایرانی توجه کنند، بی‌هویتی اتفاق بسیار بدی است. بسیاری از مردم کشور ما اجاره نشین شده‌اند و حب وطن ندارند. ما ده قومیت مختلف در این کشور داریم که همه این‌ها به واسطه هویت ملی به هم متصل بودند.

او افزود: سومین نکته این است که جایگاه زنان در کشور ما تعریف درستی ندارد. در کشورهای جهان حداقل ۳۰ درصد کابینه زنان هستند اما درکشور ما اینطور نیست. وزیر دفاع پنج کشور اروپایی زن است و اولین پیام این تصمیم این است که ما با کسی جنگ نداریم. جایگاه زنان و موقعیت اجتماعی آن‌ها باید دوباره تعریف شود. مورد بعدی این است که مسئولان باید فکری به حال جوان‌ها کنند، من اگر از کشور خارج شوم اتفاقی نمی‌افتد من عمر خود را کرده‌ام و چه در ایران به خاک سپرده شوم که آرزویم است و چه در کشور دیگر فرقی نمی‌کند اما جوان‌هایی که مهاجرت می‌کنند ژن‌های خوب ایرانی را با خود می‌برند.

پروفسور فرهود عنوان کرد: اگر مریم میرزاخانی از ایران رفت ژن نبوغ خود را با خود برد. ما با این کار صادرات ژن می‌کنیم. هنوز شفافیت سیات‌گذاری آینده ما معلوم نیست و مردم نگران هستند. من آدم سیاسی نیستم و تنها یک پزشک و معلم هستم و معلمی شغل انبیا است و پزشک هم واسطه‌ای بین خداوند تبارک و تعالی و بیماران است، من آنچه را که می‌بینم می‌گویم و چراکه سازمان بهداشت جهانی هم این دستور را داده وقتی بیماری رو به روی من نشسته سه چیز را در او ببینم که شامل وضعیت جسمی او، وضعیت روانیش و رفاه اجتماعی او می‌شود. اگر کسی در رفاه اجتماعی نباشد آن دو ضلع دیگر آسیب می‌بیند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1153917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =