آموزش شیرینی پزی/ طرز تهیه مربای انگور بدون شکر

مربای انگور یکی از انواع مرباهای خوشمزه ایرانی است که پخت آن نیازی به شکر ندارد و شیرینی آن همان شیرینی طبیعی میوه انگور است. در این مطلب طرز تهیه مربای انگور بدون شکر آموزش داده شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مربا یکی از خوراکی‌های خوشمزه و پر طرفدار است که از دیرباز روش مناسبی برای نگهداری طولانی مدت میوه بوده است. مربا در سفره صبحانه جایگاه ویژه‌ای دارد که معمولا همراه با کره یا خامه سرو می‌شود. مرباها انواع گوناگونی دارند که از ترکیب شکر با میوه‌های گوناگون تهیه می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

آموزش شیرینی پزی/ طرز تهیه مربای پوست هندوانه خوشمزه

مربای انگور یا انگور خَمَس نوعی مرباست که برای تهیه آن نیازی به استفاده از شکر نیست و این مربا دارای شیرینی طبیعی خود انگور است، به همین دلیل برای افراد دیابتی یا کسانی که رژیم‌های غذایی دارند، یک گزینه خوشمزه و مناسب برای صبحانه محسوب می‌شود. خمس در زبان گیلکی به معنای پرورده انگور است که در گیلان همراه با کره و گردو یا به صورت املت با تخم مرغ برای وعده صبحانه سرو می‌شود. در ادامه این مطلب طرز تهیه مربای انگور همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه آن را می‌خوانید.

مواد لازم برای تهیه مربای انگور

انگور بی‌دانه: یک کیلو

پودر هل: نصف قاشق چای‌خوری (‌برای تهیه مربا و هر نوع شیرینی حتما از پودر هل سبز استفاده کنید؛ زیرا نسبت به هل سفید عطر بیشتری دارد و برای تهیه مربا، دسر و شیرینی مناسب‌تر است)

پودر دارچین: یک چهارم قاشق چای‌خوری

گردوی خرد شده: یک فنجان

طرز تهیه مربای انگور بدون شکر | بهترین نوع هل برای تهیه مربا و شیرینی

طرز تهیه مربای انگور

۱ ـ برای شروع کار انگورها را خوب بشویید و دانه کنید.

۲ ـ انگورهای دانه شده را داخل قابلمه بریزید و قابلمه را روی اجاق گاز بگذارید.

۳ ـ اصلا آب اضافه نکنید. در قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید تا انگور آب بیاندازد.

۴ ـ اجازه بدهید انگورها با شعله کم بجوشند و کم کم له شوند. توجه داشته باشید که رنگ انگور باید تیره و آب انگور کاملا کشیده شود.

۵ ـ در مدت پخت باید درب قابلمه بسته باشد و گاه به گاه انگورها را هم بزنید تا ته نگیرند.

۶ ـ بعد از اینکه آب انگور کاملا کشیده شد و انگور حالت مارمالاد پیدا کرد و تغییر رنگ داد، پودر هل و پودر دارچین را اضافه کنید و مربا را هم بزنید؛ سپس اجاق گاز را خاموش کنید.

۷ ـ بعد از اینکه مربا سرد شد، گردوی خرد شده را اضافه کنید؛ سپس مربا را داخل شیشه‌های تمیز و خشک بریزید و داخل یخچال نگهداری کنید. این مربای خوشمزه را همراه با کره یا خامه سرو کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

منبع: فرارو

انتهای پیام/

کد خبر: 1153929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =