غذای دانشجویی نسبت به سال گذشته چقدر گران شده است؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت وعده‌های غذایی دانشجویان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته، بین ۸۷ تا ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شاید تهیه مواد اولیه و آشپزی کردن در برخی روزها جزو فعالیت‌های لذت بخش برخی از افراد باشد؛ اما گاهی به دلیل مشغله روزانه و نبود امکانات، تهیه وعده‌های غذایی دشوار خواهد شد. دانشجویان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و شاید به دلیل شرکت در کلاس‌ها و حجم بالای تکالیف درسی نتوانند آشپزی کنند. علاوه بر زمان، فقدان امکانات لازم برای آشپزی و هزینه‌های وعده‌های غذایی از جمله مسائلی است که دانشجویان با آن درگیر هستند و نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

در این راستا صندوق رفاه دانشجویان وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اداره کل امور دانشجویی وابسته به معاونت دانشجویی دانشگاه‌ها برای کاهش هزینه‌های دانشجویان به آنها تسهیلاتی مانند خوابگاه یا غذا ارائه می‌دهد. بر همین اساس این صندوق‌ها هر سال باتوجه به بررسی‌های انجام شده در هیئت امنای خود، اقدام به اعلام و ابلاغ نرخ جدید غذا دانشجویی می‌کنند.

 هر ساله دو موضوع افزایش نرخ غذای دانشجویی و کیفیت آن، از مهمترین چالش‌های حوزه صنفی محسوب می‌شود؛ شوراهای صنفی و دانشجویان نسبت به آنها گلایه‌ها و درخواست‌هایی از مسئولان دانشگاهی دارند. بررسی‌ها نشان می‌دهد نرخ غذای دانشجویی نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته؛ به‌طوری که برخی از دانشجویان نسبت به این افزایش قیمت به عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نامه نوشته و خواهان تجدید نظر در آیین نامه افزایش تعرفه غذای دانشجویی شده‌اند.

ایسکانیوز در ادامه میزان افزایش قیمت غذای دانشجویی در دانشگاه‌های وزارت علوم و بهداشت نسبت به سال گذشته بررسی کرده است: 

غذای دانشجویی نسبت به سال گذشته چقد گران شده است؟

بر اساس بررسی ابلاغیه‌های صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، نرخ هر پرس صبحانه نسبت به سال گذشته ۸۷.۵ درصد، نرخ هر پرس ناهار  نسبت به سال گذشته ۹۰.۴ درصد و نرخ هر پرس شام نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

از طرفی نرخ غذای دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای صبحانه ۲۰۰ درصد، برای ناهار  ۲۰۰ و ۳۰۰ درصد و برای شام ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1153948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =