دانشجویان کم بضاعت در اولویت دریافت وام قرار دارند/ ارائه وام ۱۳ میلیون تومانی به دانشجویان متاهل

رئیس صندوق رفاه وزارت علوم گفت: دانشجویان نیازمند و کم بضاعت در اولویت دریافت وام تحصیلی قرار دارند.

مسعود گنجی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از افزایش وام‌های دانشجویی در سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲خبر داد و اظهار کرد: صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم برای حمایت از دانشجویان اقدام به افزایش وام برای دانشجویان مجرد و افزایش دو برابری وام برای دانشجویان متاهل کرده است.

وی با ذکر مثالی تصریح کرد: مثلا  صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم سال گذشته حدود ۶ میلیون تومان وام به یک دانشجوی مقطع  تحصیلی دکتری چه مجرد و چه متاهل ارائه می‌داد؛ اما امسال این رقم به ۶ میلیون و نیم تومان برای دانشجوی مجرد افزایش یافته؛ این مبلغ برای دانشجویان متاهل به ۱۳ میلیون تومان رسیده است. این رقم برای یک ترم تحصیلی بوده و مبلغ وام برای یک سال تحصیلی شامل ۲۶ میلیون تومان خواهد بود.

رئیس صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره اینکه وام ودیعه مسکن دانشجویان متاهل به هر کدام از زوجین به صورت جداگانه تعلق می‌گیرد یا خیر، یادآور شد: این مبلغ به یک نفر از زوجین تعلق می‌گیرد. همچنین نیاز نیست که زوجین هر دو نفر دانشجو باشند، بلکه اگر یک نفر از آنها دانشجو باشد، کافی است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه « درخواست دریافت وام تمام دانشجویان متقاضی پذیرفته می‌شود یا خیر»، گفت: خیر، اینگونه نیست که صندوق رفاه با درخواست وام تمام دانشجویان موافقت کند؛ بلکه دانشجویان نیازمند، تحت پوشش کمیته امام خمینی(ره) و کم بضاعت در اولویت دریافت وام قرار دارند. بنابراین ما تلاش می‌کنیم تا تمامی این دانشجویان را تحت پوشش قرار دهیم البته به شرط آنکه مدارک آنها کامل بوده و نقص پرونده نداشته باشند.

گنجی در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته به تمام دانشجویان متقاضی، وام تعلق گرفت و درخواست هیچ فردی توسط صندوق رفاه دانشجویان رد نشد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1154004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =