کمبود ظرفیتی برای اسکان زائران در راه بازگشت وجود ندارد/ خدمت‌رسانی ۱۳۲ موکب همدانی در ایام اربعین امسال

بازرس ستاد اربعین استان همدان از خدمت رسانی ۱۳۲ موکب مردمی از استان همدان در جریان اربعین امسال خبر داد و گفت: با وجود حجم ترافیک بالای حاکم بر استان، در حال حاضر هیچ‌گونه کمبود ظرفیتی در حوزه اسکان زائرین وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ایسکانیوز، با وجود گذشت دو روز از مراسم اربعین حسینی، حرکت خیل عظیم زائران از کشور عراق به سمت ایران کماکان ادامه دارد. بیشترین درصد عبور زوار نیز از مرز مهران صورت می‌گیرد. درنتیجه در حال حاضر ترافیک سنگینی در محورهای مواصلاتی منتهی به مهران در بعضی از استان‌ها مانند همدان حاکم است. در این میان مسئله کافی‌بودن ظرفیت اسکان زوار در استان‌های پرتردد از اهمیت بالایی برخوردار است.

علی اصغر جلیلی بازرس ستاد اربعین استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ایسکانیوز درباره وضعیت اسکان زائران در مسیر بازگشت، اظهار کرد: حجم ترافیک استان همدان در چند روز اخیر بسیار بالا بود. بعضی از محورها و گلوگاه‌های منتهی به استان همدان نیز مانند گردنه اسدآباد سه الی پنج روز زیر بار ترافیک قرار داشت؛ اما با وجود حجم ترافیک بالای حاکم بر استان، در حال حاضر هیچ‌گونه کمبود ظرفیتی در حوزه اسکان زائرین وجود ندارد.

بازرس ستاد اربعین همدان با اشاره به ادامه‌دار بودن فعالیت مواکب این استان بیان‌کرد: برنامه‌ریزی ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی از تیرماه آغاز شده‌ است. خدمت‌رسانی مواکب استان همدان به زائرین در مسیر برگشت تا چهار روز بعد اربعین با ظرفیت صد در صدی در بعضی از بخش‌ها ادامه خواهد داشت. پس از آن نیز مواکب استان همدان با پانزده الی بیست درصد ظرفیت خود تا سی شهریور همچنان به فعالیت‌  ادامه خواهند داد.

وی با بیان اینکه بیشترین سهم اسکان زوار به نهاوند، فیروزان و اسدآباد اختصاص دارد، گفت: یکی از معضلات خدمات‌رسانی به زوار در این مناطق، کمبود چشمه‌های بهداشتی سیار بود. خوشبختانه‌ این مشکل در مساجد، حسینیه‌ها و پمپ‌بنزین‌ها وجود نداشت. همچنین روند عملکرد مسئولین بر اساس مصوبه‌ها سرعت‌ و کیفیت روند کار را تا حد زیادی پایین آورد. از طرفی تمامی فعالیت‌های مواکب بر پایه نذورات مردمی بوده است و متاسفانه هیچ‌گونه‌ حمایت مالی از سمت دولت‌مردان تاکنون برای راه‌اندازی مواکب وجود نداشته است.

جلیلی مطرح کرد: تبادل امکانات مانند آذوقه، پوشش گرم و هلال احمر با استان‌های غربی ازجمله کرمانشاه و یا مرکزی مثل اراک و بروجرد صورت گرفته است. مردم همدان نیز در اربعین امسال با ۱۳۲ موکب از زوار پذیرایی کردند که شاخص‌ترین این مواکب مربوط به نهاوند و اسدآباد همدان بود. بعضی از مردم همدان نیز مانند عراقی‌ها خانه‌های خود را در اختیار زوار قرار می‌دادند. پذیرایی در تمامی مواکب از زوار به صورت غذای گرم تاییدشده توسط بهداشت و درمان بود. آب‌رسانی به زوار نیز در قالب آب لوله‌کشی و بطری‌های آب معدنی صورت گرفت و از آب چاه یا آب هرز در طول این مدت هیچ‌گونه استفاده‌ای نشد.

خبرنگار: فاطمه‌دده‌بیگی

انتهای خبر/

کد خبر: 1154033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =