چگونه پوست شیشه‌ای و شفاف داشته باشیم؟

پوست شیشه ای یک ترند جدید است که همه دوست دارند به آن دست پیدا کنند. داشتن پوست زیبا و شفاف نیازمند رعایت یک روتین صحیح و مناسب برای پوستتان است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پوست شیشه ‌ای یک ترند جدید در زیبایی محسوب می شود. این تکنیک همان پاکسازی و مرطوب کردن پوست در بهترین حالت ممکن است که باعث می‌ شود پوست شما سالم و زیبا به نظر برسد. پوست شیشه ای در واقع پوستی نرم، آبرسانی شده و شفاف است که در این قسمت توضیح مفصلی خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:

بهترین راهکار طبیعی برای جلوگیری از شل شدن پوست صورت

ترند پوست شیشه‌ای دقیقاً چیست؟

این فرایند کره ‌ای باعث می شود که مراقبت از پوست افزایش پیدا کند و به طور کل پوست شما درخشندگی طبیعی تری داشته باشد و بی عیب و نقص به نظر برسد و ظاهر آن زیباتر باشد؛ البته رسیدن به پوست شیشه‌ای یک شبِ امکان‌پذیر نیست، بلکه نیازمند زمان و استفاده از مواد آرایشی متناسب با نوع پوست است.

شما از طریق پاکسازی و روتینی که دارید، می توانید آلودگی هایی که باعث شده پوستتان خسته به نظر برسد را از بین ببرید. در واقع در این روش؛ از محصولات با چگالی پایین استفاده می کنند که بافت سبکی دارند؛ اما خاصیت مرطوب‌کنندگی آنها بالاست و باعث می شود که به طور کل پوست تان عملکرد بهتری داشته باشد.

آموزش روتین پوست شیشه ای و ماسک آن

اگر پوست شما به اندازه کافی تحت مراقبت قرار نگیرد، بی نقص به نظر نمی رسد. مراقبت روزانه از پوست، صرف نظر از این که آرایش می کنید یا خیر، باعث می شود تا پوست شیشه ای پیدا کنید که این مراقبت ها شامل موارد زیر است:

پاکسازی عمیق

شاید در اولین نگاه پوست شما تمیز به نظر برسد؛ اما آلودگی ها به هر حال وارد پوست می شوند. برای اینکه شما پوست شیشه ای داشته باشید، پیشنهاد ما این است که از یک محصول پاک کننده ملایم استفاده کنید که منافذ را نبندد.

هرچقدر که پوست را تمیز تر کنید، جذب مواد مغذی هم توسط پوست افزایش پیدا می کند. می توانید از پاک کننده شیر، یک ژل حاوی ویتامین و یک لوسیون فومی استفاده کنید. فرمولاسیون پاک کننده هایی که حاوی آب و چربی باشد، سریع آلودگی را از بین می برد و برای هر نوع پوستی مناسب است.

تونر

اگر می خواهید پوست شیشه ای داشته باشید، بسیار مهم است که سطح قلیایی پوست تان را متعادل کنید و این کار فقط از طریق تونر امکان‌پذیر است. استفاده از تونر باعث جذب بیشتر مواد مغذی به پوست خواهد شد.

تونر ها باعث کوچک شدن منافذ شده؛ پوست را نرم و روشن می ‌کند و خاصیت ارتجاعی آن را بالا می‌ برد. از طرفی تونرها داخل خود الکل ندارند و از آفتاب سوختگی و خشکی پوست هم جلوگیری خواهند کرد.

روغن و اسانس

استفاده از روغن ها یا اسانس های پوستی هم باعث می شوند که رطوبت داخل پوست نگه داشته شود؛ که اغلب حاوی موادی مثل هیالورونیک اسید هستند که پوست را مرطوب و گلگون می‌ کنند و از افتادگی پوست جلوگیری کرده و باعث جوانسازی می شوند؛ همچنین می توانید از روغن های طبیعی؛ مثل روغن گل رز، لیمو یا انگور برای نرمی پوست تان استفاده کنید.

لایه برداری

برای تمیز کردن پوست لایه برداری را پیشنهاد می کنیم. روشی است که سلول‌ های مرده پوستی و جوش های سر سیاه را از بین خواهد برد. ماساژ دادن پوست با اسکراب لایه بردار هم باعث تحریک و تولید کلاژن و الاستین می شود.

سرم حاوی رتینول

سرم های سرشار از آنتی اکسیدان باعث محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد می شود. رتینول ماده‌ای است که لکه ها و آلودگی ها را پاک می کند، ضخامت پوست را در سطح نرمال و طبیعی نگه می دارد. کافی است که چند قطره از آن را به پوست خود بزنید و به آن رطوبت و درخشندگی ببخشید.

استفاده از کرم دور چشم

برای اینکه صورت تان شفاف به نظر برسد، از بین بردن سیاهی و پف صورت (به‌خصوص زیر چشم) بسیار مهم است. کانتور و کرم های دور چشم حاوی موادی فعال مثل ویتامین c، ویتامین e و فولیک اسید است که باعث روشن شدن پوست؛ مخصوصا در نواحی زیر چشم می شود.

مرطوب‌کننده

حتما با متخصص پوست در مورد استفاده از مرطوب‌کننده مناسب صحبت کنید. او حتماً موادی را به شما پیشنهاد می‌ کند که باعث افزایش نرمی و درخشندگی پوست تان می‌ شود؛ بدون آنکه چرب به نظر برسد.

فقط دقت کنید؛ مرطوب‌کننده ای که روز استفاده می‌ کنید، نباید با مرطوب‌کننده شب یکسان باشد. مرطوب‌کننده روز باعث می‌ شود تا پوستِ روشن‌تر و تمیز تری داشته باشید که حاوی هیالورونیک اسید و ویتامین های E است؛ اما مرطوب‌کننده شب مواد مغذی و آلفا هیدروکسی اسید بیشتری را در خود دارد.

استفاده از ماسک مناسب پوست شیشه ای

روی پوست تمیز؛ از ماسک مناسب استفاده کنید که لابلای منافذ هم پاکسازی شود. ماسک های خاک رس یا عسل را امتحان کنید. آنها مرطوب‌کننده هستند و خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی دارند.

مراقبت از پوست در برابر آفتاب

سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری ها پیشنهاد می کند که بسیار مهم است از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید و این کار را فقط نباید در فصل تابستان انجام دهید، بلکه در کل سال ضد آفتاب بزنید.

چه کسانی می توانند از فواید پوست شیشه ای بهره‌مند باشند؟

هر کسی با هر نوع پوستی؛ می‌ تواند روتین پوست شیشه ای را داشته باشد. فقط بسیار مهم است که در این راه؛ حتماً صبور باشید و در این کار تداوم داشته باشید تا به نتیجه مورد نظر برسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =