نارسایی‌های بیمه‌ای برای توسعه طرح پویش از سوی صنایع برطرف شده است/ افزایش ۲۴ رشته‌مهارتی جدید در دانشگاه آزاد استان آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی و واحد ارومیه با بیان اینکه نارسایی‌های بیمه‌ای برای توسعه فعالیت‌ها در طرح پویش از سوی صنایع برطرف شده است، گفت: ۲۴ رشته ‌مهارتی جدید به رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی افزوده شده است.

مهدی زواری، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی و واحد ارومیه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه‌ها برای اشتغال دانشجویان جدیدالورود گفت: برای اشتغال این دانشجویان با توجه به رایزنی‌ها با صنایع  در استان نیروهای ماهر دانشگاه به صنعت معرفی می‌شوند  و تاکنون برای توسعه اشتغال دانشجویان مشکلات در زمینه پوشش بیمه‌ای آنها برطرف شده  و توانستیم فرهنگ کارآفرینی و اشتغال را به صنایع معرفی کنیم.

وی افزود: دانشگاه می‌تواند مطابق با نیاز صنعت نیروی آموزش دیده در قالب طرح پویش را بعد از فارغ التحصیلی در اختیار سازمان‌ها قرار دهد. البته برای توسعه طرح پویش با صنایع مختلف رایزنی شده است.

 زواری درباره رشته‌های جدید و مهارتی راه اندازی شده افزود: عمده تاکیدات برای توسعه رشته‌های تحصیلی توجه به سند آمایش سرزمین و تربیت نیروی ماهر استانی است. بر اساس رایزنی‌های انجام شده با جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی و سند آمایش سرزمین و عمده اراضی کشاورزی می‌توان نیروها را در این زمینه پرورش و مهارت‌های مورد نیاز را به این افراد آموزش داد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی و واحد ارومیه درباره اقدامات در زمینه طرح پویش و انتقاد قراردادها با صنعت تاکید کرد: برای دانشجویان فعال در این طرح اشکال بیمه‌ای وجود داشت که با حل مشکلات موجود در هفته‌های آینده قرار دادهای مناسب با صنایع منعقد می‌شود.

رشته‌های کم متقاضی در دیگر واحدها ارائه می‌شود

وی درباره برنامه‌ها برای احیای رشته‌های کم متقاضی ادامه داد: برای این رشته‌ها تشکیل کلاس در محل یا شهر دیگر مورد توجه قرار گرفته و رشته‌های کم متقاضی به سایر واحدها واگذار شده و بر اساس ارزیابی‌های انجام شده اقدامات از سوی تشکیل کلاس در شهرهای دیگر قابل جبران باشد.

 زواری درباره رشته‌های جدید مهارتی ادامه داد: البته برخی از رشته‌های مورد نیاز در این خطه شناسایی و به سازمان مرکزی ارسال و مورد تایید قرار گرفته است و در مهر ۱۴۰۱ اقدامات در راستای پذیرش دانشجو در این رشته‌ها انجام می‌شود.

این استاد دانشگاه درباره رشته‌های جدید در راستای توسعه مهارت آموزی در دانشگاه افزود: رشته‌های الکترونیک هواپیما، امور گمرکی، طراحی پوشاک، کاردانی حرفه ای تربیت بدنی، مربیگری پایه والیبال، کاردانی فنی طلا و جواهر و ریخته‌گری، مخابرات هواپیما، مربی بهداشت مدارس، هتلداری، کاردانی حرفه ای بازاریابی، کاردانی حرفه‌ای مدیریت کسب و کار، مدیریت بازرگانی، شیمی آرایشی و بهداشتی، تولید بهره‌برداری از گیاهان دارویی و معطر، علوم ورزشی، کاردانی حرفه‌ای امور دهیاری و شوراها، کاردانی حرفه‌ای تربیت مربی پیش دبستانی، طراحی و ساخت طلا و جواهر، کاردانی فنی دامپروری- پرورش زنبور عسل، نقشه‌برداری، امور زراعی و باغی- تکنولوژی تولیدات باغی، آموزش و پرورش ابتدایی، تولید و بهره‌برداری از گیاهان دارویی و معطر، طراحی و ساخت طلا و جواهرات و کاردانی حرفه‌ای امور بیمه افزوده شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی و واحد ارومیه  درباره تسهیلات و تخفیفات شهریه‌ای برای دانشجویان کم برخوردار گفت: اقدامات برای تخفیفات در راستای بخش نامه‌های ارسالی از سوی سازمان مرکزی است و در چارچوب آن حداکثر همکاری و همراهی با دانشجویان و علاقمندان به تحصیل برای جلوگیری از بازماندن از تحصیل در حال انجام است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =