واکنش جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی به حوادث اخیر در کشور

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در بیانیه‌ای نسبت به حوادث اخیر در کشور واکنش نشان داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در بیانیه‌ای نسبت به حوادث اخیر در کشور واکنش نشان داد. در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: متاسفانه در چند ماه اخیر شاهد حوادثی بودیم که هیچ اپوزوسیون و براندازی تحت هرنوع حمایت و پشتیبانی، قادر به سازماندهی آن‌ها نیست؛ اما باید با دلی آکنده از درد بگوییم که خواسته یا ناخواسته با دستِ خود منجر به وقوع آن‌ها شدیم. فاجعه‌ دلخراش اخیر، به هر دلیل که باشد ولو اجل معین و دست تقدیر، بیش از پیش ناکارآمدی مطلقِ گشت ارشاد را ثابت کرد؛ نهادی که مصداق بارز لجاجت سیستماتیک است.

دانشجویان در این بیانیه عنوان کردند: بی‌پرده می‌گوییم؛ آقایان! از بی‌تدبیری و کج‌اندیشی و از خیانت‌ها و جنایت‌هایی که عمداً و سهواً اتفاق افتاد و به نام اسلام و انقلاب تمام شد و لطمه زد آزرده‌ایم. به خدا سوگند مایه‌ تاسف و خجالت است که گروه گروه، دختران این سرزمین را به عنوان مجرم دستگیر می‌کنید و به نام توجیه و آموزش به ساختمانی می‌برید که قانوناً، شرعاً و عرفاً از اساس باطل است. اینگونه رویه‌ مخاطره آمیزی، مسئول حوادث و فجایع این‌چنین است. با این اقدامات نادرست، شرافت و نجابت پلیس خدشه‌دار شده و خدمت و اخلاص بی‌بدیل وی زیر سوال می‌رود و پلیسی که مأوای امن مردم است به مایه‌ ترس و کینه‌ آن‌ها تبدیل می‌شود.

در این بیانیه مطرح شده است: مسئولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر تاکنون چند نفر را به معروف دعوت کرده‌اید؟ چند نفر را از منکر نهی کرده‌اید؟ مگر نه این است که بزرگ‌ترین منکر، ناامید ساختن مردم و بزرگ‌ترین معروف، خدمت به خلق‌الله است؟ فرماندهان نیروی انتظامی تا کی بنا دارید به دلیل وقوع چنین حوادثی دستور پیگیری و رسیدگی صادر کنید و با مأمور خاطی برخورد کنید؟ مگر نه این است که رسالت نیروی انتظامی، حفاظت از جان و مال و روان مردم است؟ واکنش قهری و سلبی در امر فرهنگی اساساً غیرعقلانی بوده و جوابگو نیست؛ لازم می‌دانیم تمامی نهادهای مربوطه، اعم از وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت ارشاد و تمامی متولیان آموزشی و فرهنگی کشور به این مسئله ورود کرده تا دیگر نیازی به دخالت دستگاه‌های انتظامی نباشد. برخورد انتظامی باید آخرین مرحلهٔ کنش و نه سرسلسلهٔ آن باشد.

در این بیانیه خاطرنشان شده است: علی‌رغم سکوت تعجب‌آور نهادهای مسئول، تشکل‌های دانشجویی و مسئولین مربوطه، بر خود لازم دانستیم به عنوان یک تشکل متعهد به اسلام و انقلاب، به بیان مواضع خود بپردازیم. بر کسی پوشیده نیست که سخن ما، تماماً از سر دغدغه و دلسوزی بوده، هست و خواهد بود و از نان به نرخ روز خورهای داخلی و خارجی و کسانی که بی‌شک، از این دست اتفاقاتِ ناگوار، خرسند می‌شوند تا به آتش دوقطبی شدن جامعه بدمند و راه اصلاح را سد کنند، اعلام برائت می‌کنیم.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: به خانواده امینی و ملت داغ‌دیده و شریف ایران تسلیت گفته و از خداوند منان طلب مغفرت و آمرزش را برای آن مرحومه مسئلت می‌کنیم. هم‌چنین سلامتی و سرافرازی روزافزون برای رهبر معظم انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان ایران آرزومندیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =