کاهش ارزش دلار در برابر سایر ارزهای اصلی

دلار امروز دوشنبه حدود ۱ درصد از بالاترین سطح خود در ۲۰ سال گذشته در برابر سایر ارزهای اصلی کاهش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، ارزش دلار امروز دوشنبه حدود ۱ درصد از بالاترین سطح خود در ۲۰ سال گذشته در برابر سایر ارزهای اصلی کاهش یافت.

بیشتر بخوانید:

معاملات توافقی دلار در کانال ۳۰ هزار تومان شروع شد

شاخص دلار که عملکرد دلار در برابر شش ارز اصلی را اندازه گیری می‌کند، در روز جمعه ۰.۰۹ درصد افزایش یافت و به ۱۰۹.۶۶ رسید و پس از دو هفته نوسان تثبیت شد و در هفتم سپتامبر برای اولین بار از اواسط سال ۲۰۰۲ به ۱۱۰.۷۹ رسید و پس از آن به ۱۰۷.۶۷ رسید.

سرمایه‌گذاران تحت تأثیر داده‌های اقتصادی قرار گرفتند که گاهی نشان می‌دهد فدرال رزرو ممکن است سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش دهد تا آسیب به اقتصاد و خطر رکود کاهش یابد و تنها نشان دهد که تورم همچنان به سرعت در حال افزایش است.

استراتژیست‌های بانک مشترک المنافع استرالیا در یادداشتی اعلام کردند که چشم انداز ضعیف اقتصادی یورو، پوند انگلیس و سایر ارزها مانند دلار استرالیا را تحت فشار نگه می‌دارد.

دلار تغییر چندانی نداشت و به ۱۴۲.۹۰۵ ین ژاپن رسید و پس از صعود به ۱۴۴.۹۹ در اوایل این ماه به بالاترین حد در ۲۴ سال گذشته رسید.

پوند انگلیس پس از سقوط به ۱.۱۳۵۱ دلار در روز جمعه، به ۱.۱۴۲۶ دلار رسید.

یورو پس از نوسان بین پایین‌ترین سطح خود در ۲۰ سال گذشته در ۰.۹۸۶۴ دلار در ششم سپتامبر و بالاترین سطح تقریباً یک ماهه خود با ۱.۰۱۹۸ دلار یک هفته پیش، تغییر چندانی در ۱.۰۰۰۷۵ دلار داشت تا به یک هفته تثبیت ادامه دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =