مراکز استعدادیابی ورزشی در مدارس سما راه اندازی می‌شود/ ارائه اپلیکیشن سلامت برای دانش‌آموزان و والدین

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اپلیکیشن سلامت در اختیار دانش آموزان و والدین قرار می‌گیرد، گفت: علاوه بر ورزش‌های صبحگاهی و پیاده روی به شکل روزانه با اصلاح ساختار اسکلتی، برطرف کردن ناهنجاری اسکلتی دانش آموزان و کاهش اضافه وزن آنها مورد توجه قرار می‌گیرد.

جمشید همتی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌ و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز  درباره اقدامات برای توسعه ورزش در سال تحصیلی جدید گفت: بر اساس تقویم عملیاتی حوزه ورزش برای ۶ ماهه نخست سال تحصیلی برنامه ریزی شده است و در هفته تربیت بدنی از ۲۶ مهر سالجاری گردهمایی راهبران سمای تربیت بدنی استان‌ها به میزبانی چالوس برگزار  و کارگاه‌های تخصصی حقوق و استعداد یابی ورزشی اجرا می شود.

وی افزود: نشست تخصصی استعدادیابی ورزشی در اواسط مهر سالجاری با حضور روسای فدراسیون‌های در سازمان سما برگزار می‌شود. همچنین در خصوص استعدادیابی ورزشی و در راستای راه  اندازی مراکز استعدادیابی در سراسر کشور  راهکارهای راه اندازی این مراکز هم تحت بررسی و از طریق تعامل با روسای فدراسیون‌ها اقدامات انجام می‌شود. 

افتتاح زورخانه‌های دانش آموزی در استان‌های تهران و فارس

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی یکی دیگر از برنامه‌ها برگزاری دومین جشنواره پلاگینگ است، ادامه داد:  اولین جشنواره  پلاگینگ با استقبال مناسب از سوی استان‌ها برگزار شد و امیدواریم در شرایط آب و هوایی مناسب هر استان به تناسب شرایط جوی و تعامل با شهرداری‌ها دانش آموزان در سراسرکشور بتوانند در این  جشنواره  با هدف فرهنگ سازی واحترام به محیط زیست و تلفیق ورزش و محیط ریست برگزار شود. علاوه‌بر این در هفته تربیت بدنی افتتاح زورخانه‌های دانش آموزی در  استان‌های تهران و فارس در دستور کار قرار دارد. 

همتی تاکید کرد: برای مقطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در رشته‌های انفرادی و تیمی مسابقات برگزار خواهد شدو تیم‌های منتخب مشخص ‌شده تا بتوان مسابقات قهرمانی کشور را برگزار کرد.

اپلیکیشن سلامت در اختیار دانش آموزان و والدین قرار می‌گیرد

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی درباره اقدامات برای ارتقای سلامت دانش آموزان  افزود: یک پروژه با عنوان بوفه سلامت در زمینه تغذیه سالم دانش آموزان طراحی شده است و در پی آن اپلیکیشن سلامت راه اندازی شده است. بر اساس تفاهم نامه‌های انجام شده دانش آموزان و خانواده‌های آنها می‌توانند از اپلیکیشن تغذیه استفاده کرده و این اقدام در راستای توسعه سلامت دانش آموزان مدارس سما از اهمیت برخوردار است.

همتی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه دانش آموزان از فعالیت بدنی اندک برخوردار هستند و  برای اصلاح وضعیت جسمی آنها چه برنامه‌هایی می‌توان در دستور کار قرار داد؟ اظهار کرد: در حوزه  فعالیت‌های بدنی و ورزش‌های همگانی پویش سه شنبه‌های فعال راه اندازی شده و علاوه بر برگزاری ورزش‌های صبحگاهی و پیاده روی به شکل روزانه، طرح اصلاح ساختار اسکلتی برای برطرف کردن ناهنجاری اسکلتی دانش آموزان  و برطرف کردن اضافه وزن آنها مورد توجه قرار می‌گیرد تا بتوان با تمرین‌های ورزشی در حوزه‌های تامین سلامت و تندرستی  کودکان و نوجوانان فعالیت‌های مناسب انجام داد. 
انتهای پیام/

کد خبر: 1154089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =