حمله هوایی ترکیه به عراق

منابع آگاه از حمله هوایی امروز، ترکیه به چندین روستا در استان دهوک واقع در شمال عراق خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز،  یک منبع آگاه محلی در استان دهوک در منطقه کردستان عراق از حمله هوایی ترکیه به چندین روستا در این استان خبر داد.

بیشتر بخوانید

کنعانی: آمریکا در امور داخلی ایران دخالت نکند

این منبع در گفت‌وگو با وبگاه خبری «المعلومه» عراق، تصریح کرد که نیروی هوایی ترکیه، روستاهای واقع در کوه «متین» در شهرستان العمادیه در استان دهوک را بمباران کرد.

وی افزود: هواپیماهای ترکیه روستاهای واقع در دامنه کوه متین را هدف قرار دادند و هنوز میزان تلفات این حمله مشخص نیست و هنوز این هواپیماها در حال پرواز بر فراز مناطق مذکور هستند.

منابع رسانه‌ای عراقی، روز گذشته نیز از سقوط یک فروند پهپاد ترکیه در استان سلیمانیه واقع در منطقه کردستان عراق خبر دادند و نوشتند که یک فروند پهپاد ترکیه در رشته کوه‌های «قلادیز» در استان سلیمانیه سقوط کرد.

 ارتش ترکیه مدعی است که برای مبارزه با گروهک «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) در شمال عراق حضور نظامی دارد. هرچند دولت بغداد این حضور را اشغالگری و نقض تمامیت ارضی عراق می‌داند.

حضور نظامی ترکیه در شمال عراق در حالی است که دولت بغداد بارها این حضور را اشغالگری نامیده و به آن اعتراض کرده است. عراق آخرین بار در یکم مرداد در پی حمله ترکیه به تفرجگاهی در استان دهوک که ۹ کشته و ۲۳ زخمی در پی داشت، از این کشور به شورای امنیت شکایت کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =