تیم رسانه‌ای دولت باید مراقب حاشیه‌سازی‌ها در نیویورک باشد/ رئیس جمهور می‌تواند مواضع دولت خود را برای جهان ترسیم کند + فیلم

غلامحسین یوسفی با بیان اینکه معمولا در حاشیه نشست‌های سازمان ملل جوسازی‌هایی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود، اظهار کرد: تیم رسانه‌ای آقای دکتر رئیسی باید کاملا هوشیار باشند که در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های ایشان مسائل حاشیه‌ای بر مسائل اصلی سایه نیندازد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، دکتر رئیسی به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده و قرار است شب چهارشنبه در آنجا سخنرانی کند. پیش‌بینی می‌شود که برخی دشمنان ایران با هدف تحت الشعاع قرار دادن حضور ایشان درصدد ایجاد حاشیه‌هایی برای هیئت ایرانی باشند. البته گروهی از کارشناسان مسائل بین الملل معتقدند دیدارها و گفتگوهای جانبی که احتمالا رئیس جمهور ایران در حاشیه این نشست با روسا و مقامات سایر کشورها خواهد داشت، فرصت بسیار مناسبی برای توسعه روابط با دیگر کشورها خواهد بود.

شایان ذکر است که رئیس جمهور پیش از سفر به نیویورک، در بیست و دومین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که در ازبکستان برگزار شد، شرکت کرده بود. در این نشست، عضویت کامل ایران در سازمان مذکور به صورت رسمی اعلام شد و همین امر موجب ناراحتی هر چه بیشتر دشمنان ایران شد. دکتر غلامحسین یوسفی - استاد و کارشناس مسائل بین‌الملل- در یک فایل ویدئویی به بیان اهمیت سفر اخیر رئیس جمهور به نیویورک و احتمال برخی حاشیه‌سازی‌ها برای ایشان پرداخت.

دکتر یوسفی با بیان اینکه این سفر همیشه برای روسای جمهور ایران دارای اهمیت بوده اما برای دولت سیزدهم اهمیت بیشتری دارد، تصریح کرد: دکتر رئیسی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به بیان سیاست‌ها و دیدگاه‌های دولت خود که جریان انقلابی در کشور را نمایندگی می‌کند، خواهد پرداخت. وی افزود: سخنرانی در سازمان ملل برای کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران که بلندگویی در این مقیاس در اختیار ندارد، فرصت بسیار خوبی است. ایشان با اشاره به فشارهای برخی مقامات آمریکایی برای ممانعت از حضور رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، خاطر نشان کرد: رئیس جمهور می‌تواند از این فرصت به بهترین شکل استفاده نماید و با جهان صحبت کند.

از نظر این کارشناس مسائل بین الملل، اهمیت دیگر این سفر این است که بلافاصله پس از حضور رئیس جمهور در نشست اخیر سازمان همکاری‌های شانگهای انجام می‌شود. وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پس از سال‌ها انتظار به عضویت کامل پیمان شانگهای درآمده است، اظهار کرد: پیمان شانگهای اقتصاد بسیار بزرگی را در بر می‌گیرد و بیش از نیمی از جمعیت جهان را پوشش می‌دهد و اگر ایران بتواند از مواهب اقتصادی آن بهرمند بشود، تحریم‌های ظالمانه غربی‌ها را کم اثر خواهد کرد.

از نظر دکتر یوسفی، دیدارهای دکتر رئیسی با همتایان خود و رهبرهای جهان در حاشیه حضور در مجمع عمومی سازمان ملل حتی اهمیت بیشتری از سخنرانی در آن دارد و این دیدارها می‌تواند جلسات کاربردی و راهبردی برای جمهوری اسلامی ایران باشد که برای منافع ملی خلق فرصت می‌کند. وی افزود: دیدار آقای رئیسی با ایرانیان مقیم آمریکا و همچنین غیرایرانی‌های دوستار ایران و انقلاب اسلامی –شامل نخبگان علمی، اقتصادی، سیاسی و ..- بر اهمیت حضور وی در نیویورک می‌افزاید. رئیس جمهور می‌تواند آنها را از برنامه‌ها و مشی دولت سیزدهم آگاه کند.

وی در انتها یاداور شد که معمولا در حاشیه نشست‌های سازمان ملل جوسازی‌هایی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و مسلما با توجه به جوی که با تلاش رسانه‌های خارجی  در داخل ایجاد شده، جمعیتی هر چند کوچک علیه ایشان تجمع خواهد کرد. دکتر یوسفی با بیان اینکه این مسائل را باید طبیعی دانست، اظهار کرد: تیم رسانه‌ای آقای دکتر رئیسی باید کاملا هوشیار باشند و مراقبت کنند که در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های ایشان مسائل حاشیه‌ای بر مسائل اصلی سایه نیندازد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =