واکنش تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های تهران و شریف نسبت به فوت مهسا امینی

برخی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف و دانشکده فنی دانشگاه تهران در حساب کاربری خود در توئیتر یا با انتشار بیانیه نسبت به فوت مهسا امینی واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف و دانشکده فنی دانشگاه تهران در حساب کاربری خود در توئیتر نسبت به فوت مهسا امینی واکنش نشان دادند.

بر این اساس بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «ساختار فعلی گشت ارشاد زاینده گسل‌های اجتماعی جبران ناپذیری در سطح جامعه ایرانی اسلامی ما است. معتقدیم که برای تحقق آرمان عفاف و حجاب اسلامی، حاکمیت باید اقدامات سنجیده تری انجام بدهد و این چنین ورودهای سخت، جز تشدید این گسل‌ها نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت و باید به دنبال اصلاح این ساختارها رفت. در این راستا باید وظیفه ارشاد که امری فرهنگی است از نهاد نظامی به نهاد دیگری منتقل شود.»

در این رشته توییت آمده است: «ضمن محکومیت فوت هموطن عزیزمان مرحومه مهسا امینی و تسلیت به خانواده وی؛ امیدواریم حاکمیت یک بار برای همیشه درس عبرتی بگیرد و با معرفت به تفاوت برخورد با مهسا امینی‌ها و سو استفاده گرانی که حجاب را ابزاری برای مبارزه با اصل نظام تلقی می‌کنند، از پیش آمدن چنین وقایع تلخی جلوگیری کند.»

همچنین بسیج دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه تهران در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «آنگاه که در پاسخ به مسئله حجاب صرفا به رویکردهای قهری روی بیاوریم، گشت ارشاد به دستگاه تولید نارضایتی، کاهش سرمایه اجتماعی و برخوردهای سلیقه‌ای تبدیل شده و شاهد ناکارآمدی موجود خواهیم بود. نیاز است به منظور بازنگری در شیوه نظارت بر قانون، گشت ارشاد تا اطلاع ثانوی تعلیق شود. ضمن بررسی اتفاقات اخیر، در صورتی که تخلفی صورت گرفته، سریعا باید رسیدگی و با متخلفان به صورت جدی برخورد شود و اطلاع آن به عموم مردم برسد.»

حاکمیت در شیوه اجرای برخی قوانین بازنگری کند

 انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف طی بیانیه‌ای نسبت به عملکرد نیروهای قضائی و امنیتی و فوت مهسا امینی واکنش نشان داد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: چهار روز از مرگ تاسف‌بار مرحومه مهسا امینی میگذرد. مرگی که هم خود منشا غمی بزرگ بوده و هم عوارض جانبی ناشی از آن در جامعه، موجب درد بزرگتری شده است.

در این بیانیه تاکید شده است: انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف، ضمن قبول وجود شبهات و احتمالات گوناگون ناظر به دلیل فوت مهسا امینی، باز هم تا معلوم شدن نظر پزشک قانونی راجع به دلیل مرگ از هرگونه اظهار نظری در این رابطه خودداری می‌کند.

در این بیانیه خاطرنشان شده است: متاسفانه در این ماجرا باز هم از سوی نیروهای قضایی و امنیتی، ضعف و تعلل در اطلاع‌رسانی محترمانه به ملت، خودنمایی میکند. گویا مسئولان امر، عبرتی از تجربیات گذشته نگرفته و ارزشی برای افکار و اعتماد عمومی قائل نیستند. اما ناظر به آنچه که در فضای مجازی و حقیقی جامعه و دانشگاه در این روزها می‌گذرد، شیوه برخورد و رفتار ناصحیح نیروی انتظامی و گشت ارشاد با ملت را محکوم کرده و حاکمیت را به بازنگری در شیوه اجرای قوانین که منجر به شکاف بین آحاد ملت و خدشه به نگاه امیدوارانه آن‌ها به حاکمیت شده است، دعوت می‌کنیم. یقینا این اتفاق جز با باز شدن فضای گفتگو و انتخاب برای ملت میسر نخواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =