آخرین وضعیت کرونا در کشور| هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز وجود ندارد / نایی برای کروناویروس نمانده

این روزها بر اثر ویروس کرونا، هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز نداریم و برای ماندگاری در این وضعیت همچنان کارشناسان عرصه بهداشت و درمان بر رعایت نکات بهداشتی و تزریق واکسن و دُز یادآور تاکید دارند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه ای از شناسایی ۷۲۶ بیمار جدید کووید۱۹ در شبانه روز گذشته در کشور خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: تا کنون ۶۵ میلیون و ۶۵هزار و ۱۳۸ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۴۶۰ هزار و ۶۱۷ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۱۴۲ هزار و ۲۶۳ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۱۸ دُز رسید.

بیشتر بخوانید:

ممکن است ویروس کرونا دوباره قدرت بگیرد؟

در شبانه روز گذشته ۲۵ هزار و ۲۵۸ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. تا ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷۲۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۳۱ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۵۴۳ هزار و ۵۴۸ نفر رسید. متاسفانه تا روز گذشته، ۱۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۴ هزار و۳۱۹ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون هفت میلیون ۳۲۱ هزار و ۴۵۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. همچنین ۲۴۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۵۴ میلیون و چهار هزار و ۶۱۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز نیست. ۲۰ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۵۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۷۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 این روزها خوشبختانه بر اثر ویروس کرونا هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز نداریم و برای ماندگاری در این وضعیت همچنان کارشناسان عرصه بهداشت و درمان بر رعایت نکات بهداشتی و تزریق واکسن و دُز یادآور تاکید دارند.در بسیاری از استانها نیز آمارها حکایت از کاهش افراد مبتلا به کرونا و تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها دارد.

آنچه در زیر از نظر شما مخاطبان می‌گذرد آخرین وضعیت کرونا در استانهای کشور است.

آذربایجان‌ غربی/ روند کاهشی آمار ابتلا به کرونا

محمدامین ولی‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان‌ غربی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته، ۳۸ بیمار دارای علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های سطح استان آذربایجان‌ غربی بستری شده‌اند که از این تعداد ۷ نفر مبتلای قطعی کرونایی بودند.

وی افزود: تعداد مبتلایان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، به ۳۶۵ هزار و ۳۹۵ نفر رسیده است. هم اکنون ۷۲ نفر در بخش آی سی یو بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان بستری هستند که از این تعداد ۲۵ نفر تحت ونتیلاتور قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان‌ غربی، عنوان کرد: خوشبختانه در شبانه روز گذشته مورد فوتی در سطح استان گزارش نشده و آمار کل فوتی‌های استان در رقم ۷ هزار و ۷۲۵ نفر متوقف شده و روند کاهشی آمار ابتلا به کرونا را داریم.

استان بوشهر/ بستری ۳ بیمار کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از بستری سه بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: از آغاز شیوع کرونا تاکنون، متأسفانه ۲ هزار و ۲۲۶ بیمار کرونایی در استان بوشهر فوت کرده‌اند.

حسن ملکی‌زاده با اشاره به روند کاهشی مبتلایان به کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: از ۱۰ شهرستان استان بوشهر ۷۰ درصد آن در شرایط آبی کرونایی و مابقی در وضعیت زرد هستند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به کاهش بیش از ۸۰ درصدی بستری بخش کرونایی مراکز درمانی استان تصریح کرد: تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر به ۳۳ نفر رسید.

ملکی‌زاده اضافه کرد: روز گذشته ۲۱ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر و ۳ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درباره نتایج موارد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر نیز گفت: خوشبختانه یک روز دیگر نیز بدون فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان بوشهر به ثبت رسید.

وی ادامه داد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون، متأسفانه ۲ هزار و ۲۲۶ بیمار کرونایی در استان بوشهر فوت کرده‌اند. خوشبختانه روز گذشته ۱۶ بیمار بخش کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۰۸ هزار و ۶۰۰ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

استان کرمان/بستری ۵۳ بیمار

براساس آخرین به روزرسانی‌های نقشه کرونایی وزارت بهداشت، تعداد شهرهای با وضعیت زرد استان کرمان به ۱۹ شهر رسیده است.

تعداد شهرهای با وضعیت قرمز استان کرمان همچنان صفر مورد و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی نیز همچنان دو شهر است. همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد نیز ۱۹ شهر بوده و استان کرمان ۲ شهر با وضعیت آبی دارد.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹، تا روز گذشته، اظهار داشت: ۲۰ مورد مثبت بستری جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان کرمان داشتیم که از این تعداد ۱۰ مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، یک مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۲ مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، یک مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۶ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سیرجان است.

وی با بیان اینکه تعداد موارد بستری قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۵۳ نفر است، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته موردی از فوتی به دلیل ابتلا به کرونا در استان گزارش نشده و مجموع جانباختگان کرونا در استان کرمان همچنان ۵ هزار و ۸۲۷ نفر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان واکسن تزریق شده جمعیت بالای ۱۲ سال در استان کرمان را ۲ میلیون و ۳۶۲ هزار و ۱۶۹ دوز واکسن تزریق شده نوبت اول، ۲ میلیون و ۹۸ هزار و ۲۶۹ دوز واکسن تزریق شده نوبت دوم، ۹۳۴ هزار و ۲۸۱ دوز واکسن تزریق شده نوبت سوم و ۱۰۴ هزار و ۲۰۵ دوز واکسن تزریق شده نوبت چهارم است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1154201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =