نکته‌های ضروری درباره صافی کف پا

یکی از عارضه‌هایی که شاید تا کنون شاهد آن بوده اید، صافی کف پا است که می‌تواند به مشکلات طولانی مدت در بدن منجر شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، صافی کف پا، عارضه‌ای است که در آن، فرد بیمار فاقد قوس‌های استاندارد در کف پا است. در صورتی که این عارضه در دوران کودکی نادیده گرفته شود، این مسأله می‌تواند به مشکلاتی در سنین بالا منجر شود.

دکتر «پونیت کومار جین» (Punit Kumar Jain) مشاور ارتوپدی در بیمارستان فورتیس هند در این باره می‌گوید: این عارضه در صورتی که به موقع درمان نشود، می‌تواند به مشکلات طولانی مدتی مانند آرتریت، خار استخوانی، میخچه و کمردرد مزمن منجر شود؛  به گفته وی می‌تواند مانع برخی فعالیت‌های روزانه نیز گردد.

همچنین دکتر «آتول میشرا» (Atul Mishra) رئیس بخش ارتوپدی بیمارستان فورتیس هند نیز در این باره گفت: مردم با کف پای صاف ممکن است با راه رفتن به شکل سریع، دویدن و نرمش و فعالیت‌های وزرشی و پیاده روی به مشکل بر بخورند.

از سوی دیگر، ژنتیک یکی از دلایل رایج کف پای صاف است؛ هر چند این علت، تنها علت کف پای صاف به شمار نمی‌رود. متخصصان چاقی، دیابت، فشار بالای خون، بالا رفتن سن و حاملگی را از دیگر عوامل این مسأله می‌شمارند.

دکتر «پونیت کومار جین» همچنین در ادامه می‌افزاید: آسیب تاندون پا و یا شکستگی پا نیز از دیگر عوامل صافی پا می‌تواند باشد.  در دوران کودکی، صافی کف پا می‌تواند به دلیل برخی مشکلات مادرزادی مانند فلج مغزی باشد.

اگرچه یک فرد با پای صاف ممکن است لزوما دچار درد نشود، اما درصورتی که بدتر شود، بیمار ممکن است از دردهای عضلانی شب هنگام، مشکلات در طی کردن مسیر طولانی و درد در قوزک پا گله‌مند شود.

به گفته دکتر جین، برخی افراد ممکن است دچار ناهنجاری‌های انگشتان پا شوند. دکتر «آتول میشرا» به پایگاه «ایندین اکسپرس» گفت: بهترین سن برای درمان صافی کف پا، پیش از رسیدن به سن بلوغ است. درمان زودهنگام به رشد مناسب استخوان‌ها ، مفاصل و مچ پا کمک می‌کند.

کد خبر: 1154204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =