موانع دسترسی به منابع ایران در بانک‌های سئول رفع می‌شود

وزیر خارجه کره جنوبی در دیدار با همتای ایرانی در نیویورک گفت که رفع موانع دسترسی به منابع ایران در بانک‌های سئول در دستورکار این کشور قرار دارد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با وزرای خارجه کره جنوبی و قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

* دعوت امیرعبداللهیان از همتای کره‌ای برای سفر به تهران

امیرعبداللهیان و «پارک جین» وزیر امور خارجه کره جنوبی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از شصتمین سال برقراری روابط سیاسی بر عزم دو کشور برای گسترش روابط همه جانبه تاکید کردند.

این نخستین دیدار وزرای خارجه دو کشور بود.

بیشتر بخوانید:

دولت کره جنوبی فورا منابع ارزی ایران را آزاد کند

امیرعبداللهیان ضمن دعوت از همتای کره‌ای خود برای سفر رسمی به تهران، ابراز امیدواری کرد که با روی کار آمدن دولت جدید در این کشور شاهد پیشرفت در روابط بین ایران و کره جنوبی باشیم.    

وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز با اشاره عزم جدی و اقدامات انجام شده از سوی دولت جدید این کشور تاکید کرد که رفع موانع دسترسی به منابع ایران در بانک‌های کره جنوبی در دستورکار این کشور قرار دارد.

بدهی کره جنوبی به ایران در ازای خرید میعانات گازی در دو بانک این کشور، مجموعاً به ارزش هفت میلیارد دلار است که از سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی (شهریورماه ۱۳۹۷) به بهانه تحریم‌های آمریکا پرداخت نشده است. از آن زمان تاکنون سفرهایی بین مقامات دو کشور انجام و رایزنی‌هایی صورت گرفت که عملاً تاکنون تحولی در این زمینه رخ نداده است.

وزیر خارجه کره جنوبی همچنین در این دیدار ابراز امیدواری کرد که با برداشته شدن موانع مزبور، شرکت‌های کره‌ای بتوانند در زمینه‌های مختلف در ایران فعالیت کنند.  

وزیر امور خارجه کره همچنین ابراز امیدواری کرد سفر رسمی وزرای خارجه به پایتخت‌های دو کشور در زمان مقتضی صورت گرفته و دیدارهای   منظم وزرای امور خارجه دو کشور ادامه پیدا کند.

گفتنی است علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه ۲۲ تیر ماه در توئیتی با اشاره به تماس تلفنی‌اش با همتای کره جنوبی نوشت: در تماس تلفنی آقای «چو هیون دونگ» معاون اول وزیر خارجه کره تاکید کردم دولت و مردم ایران از دولت جدید کره انتظار دارند فورا منابع ارزی ایران در بانک‌های کره‌ای آزاد گردد تا زمینه برای بهبود روابط دو کشور فراهم شود.طرف کره‌ای اظهار داشت سئول با جدیت در پی راهی برای حل این مشکل است.

* رایزنی وزرای خارجه ایران و قطرایران

حسین امیرعبدالهیان وزیر امورخارجه کشورمان در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک  با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قطر در این دیدار درخصوص مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه و موضوعات جاری در سازمان ملل تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان  ضمن تاکید بر اولویت رابطه با همسایگان و از جمله قطر گسترش روابط دوجانبه را نشانی بر تعمیق دوستی بین ایران و قطر عنوان کرد.  

وزیر امور خارجه قطر نیز آمادگی دولت متبوع خود برای مساعی جمیله و گسترش همکاری‌های دوجانبه را مورد تاکید قرار داد.

وزیر خارجه قطر هم پیش از این در صفحه توئیتر خود با اشاره به دیدارش با همتای ایرانی، نوشت: «از دیدار با دکتر امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران خرسند هستم. درباره راه‌هایی برای تقویت روابط دوجانبه و جدیدترین تحولات در مذاکرات با آمریکا برای بازگشت به برجام گفتگو کردیم، آمریکا منتظر تلاش‌های مشترک ما در این زمینه است».

وزرای خارجه ایران و قطر نیز پیش از این در گفت‌وگوی تلفنی درباره مناسبات دوجانبه و مذاکرات رفع تحریم‌ها به رایزنی پرداخته بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =