کنکور و آزمون| زمان اعلام نتایج نهایی آزمون دستیاری دندانپزشکی مشخص شد

نتایج نهایی سی و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیاری دندانپزشکی هفته آینده اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نتایج نهایی سی و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیاری دندانپزشکی هفته آینده اعلام می شود.

سی و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی در سال ۱۴۰۱ در ۳۰ تیرماه ۱۴۰۱ در ۱۷ حوزه دانشگاه های علوم پزشکی برگزار شد.

در این دوره از آزمون دستیاری دندانپزشکی تعداد یک هزار و ۸۵۱ نفر شرکت کردند که از این تعداد یک هزار و ۱۶۲ نفر زن و تعداد ۶۸۹ نفر مرد هستند. این آزمون برای رشته های تخصصی دندانپزشکی برگزار شد.

نتایج اولیه و اسامی واجدان شرایط پذیرش (احراز حداقل ۵۰ درصد نمره خام آزمون)، از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شد و در حال حاضر نیز مراحل شفاهی و آزمون عملی این داوطلبان در حال طی شدن است.

نتایج نهایی آزمون دستیاری دندانپزشکی پس از برگزاری مراحل شفاهی آزمون در هفته آینده اعلام خواهد شد.

رشته های امتحانی این دوره از آزمون شامل پروتزهای دندانی، آسیب شناسی دهان و فک و صورت، ارتودانتیکس، اندودانتیکس، پریودانتیکس، بیماری های دهان و فک و صورت، جراحی دهان و فک و صورت، دندانپزشکی ترمیمی، دندانپزشکی کودکان، رادیولوژی دهان و فک و صورت است.

 امکان اصلاح اشتباه در انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ وجود ندارد

سازمان سنجش به سوالات برخی داوطلبان درباره تغییر رشته و انتقال، اشتباه در تعیین رشته و تناقض معدل ابرازی در پذیرش با سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۱ پاسخ داد. بر اساس اعلام سازمان سنجش، تغییر رشته و انتقال بر اساس ضوابط و آیین‌نامه‌های مربوطه توسط دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی انجام می‌شود و سازمان سنجش آموزش کشور در این زمینه نقشی ندارد.

سازمان سنجش تا پایان نیم سال اول تحصیلی کارنامه محرمانه‌ای برای دانشگاه‌ها ارسال کرد که در این کارنامه کدرشته محل‌هایی که داوطلبان پذیرفته شده در آنها دارای نمره قبولی هستند اعلام می‌شود و دانشگاه‌ها بر این اساس و حسب ضوابط و آیین‌نامه‌های مصوب می‌توانند در این خصوص اقدام لازم را انجام دهند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش، اقدامی درخصوص بررسی موارد اشتباه در تعیین رشته انجام نخواهد شد اما پذیرفته شدگان می توانند پس از ثبت نام و شروع به تحصیل طبق ضوابط دانشگاهها در مورد تغییر رشته و جابجایی پیگیری کنند.

پذیرفته‌شدگان صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی که دارای اتاقض معدل هستند باید توجه داشته باشند که پذیرش آن‌ها بر اساس سوابق تحصیلی یعنی معدل دیپلم شامل معدل کتبی برای داوطلبان دوره نظری و یا معدل کل برای داوطلبان کار و دانش و فنی حرفه‌ای صورت گرفته و سازمان به این داوطلبان تأکید کرده بود که در درج معدل خود دقت کنند.

وضعیت تحصیلی این دسته از پذیرفته‌شدگان در زمان ثبت‌نام توسط دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و چنانچه داوطلبی در درج معدل اشتباه کرده باشد و با معدل صحیح همچنان نمره قبولی داشته باشد پذیرفته می‌شود و اگر با این معدل نمره قبولی را کسب نکند قبولی وی لغو می‌شود.

انتهاس پیام/

کد خبر: 1154268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =