حداقل حقوق جانبازان و آزادگان فاقد شغل اعلام شد/ کنترل ترافیک در شهرهای بزرگ با آغاز سال تحصیلی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استفساریه ای تاکید کردند که حداقل حقوق جانبازان و آزادگان فاقد شغل در سال جاری معادل حداقل حقوق کارکنان دولت و معادل پنج میلیون و ششصد هزار تومان است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه 30 شهریور) به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی دستور کار صحن علنی امروز را به شرح زیر قرائت کرد:

* ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس در مورد طرح یک فوریتی انتخاب نمایندگان در نهادها، هیأت‌ها، مجامع و شوراها با دستگاه الکترونیکی

 *  گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی

*  گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح دوفوریتی استفساریه بن (ه) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱40۱ کل کشور

*  گزارش کمیسیون عمران در مورد لایحه موافقتنامه خدمات هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری صربستان

* گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد لایحه اصلاح تبصره های 1 و ۷ ماده واحده قانون بودجه سال 1401 کل کشور

* گزارش شور دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل

* ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران

* گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد اقدامات مسئولین سازمان تعاون روستایی در خرید میوه شب عید به قیمت بالاتر از قیمت بازار

* انتخاب یک نفر از هر کمیسیون های اقتصادی و برنامه، بوجه و محاسبات به عنوان ناظر در شورای اقتصاد

* انتخاب یک نفر از هر کمیسیون آموزش و تحقیقات و اجتماعی به عنوان ناظر در هیات عالی گزینش

* انتخاب یک نفر از هر کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، اجتماعی و بهداشت و درمان به عنوان ناظر در شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی

حداقل حقوق جانبازان و آزادگان فاقد شغل ۵ میلیون و۶۰۰ هزار تومان است

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه)، گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مورد طرح دوفوریتی استفساریه بند(هـ) تبصره(۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

در این استفساریه آمده است که آیا منظور از عبارت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت مذکور در بند ه تبصره ۱۲ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، مبلغ ۵۶ میلیون ریال مندرج در جزء یک بند الف این تبصره است‌؟

پاسخ: بله. منظور از عبارت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت مذکور در بند ه تبصره ۱۲ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مبلغ ۵۶ میلیون ریال مندرج در جزء یک بند الف این تبصره است‌.

در بند ه تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ آمده است که؛ ‌بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است از محل اعتبارات موضوع ردیف ۱۳۱۶۰۰ جدول شماره (۷)‌ این قانون به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد شغل و درآمد که براساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه کمک‌ معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند. آیین‌نامه اجرائی این بند به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه می‌شود و به‌تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

خضریان: ترافیک در شهرهای بزرگ با آغاز سال تحصیلی کنترل شود

علی خضریان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: ذات جنگ، خونریزی و تلخ است اما به دلیل مقاومت مردم به یک فرصت بزرگ و ماندگار در تاریخ تبدیل شد و همچنان درسی برای همه ما و نسل‌های آینده است.

وی در ادامه در تذکری گفت: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید، وزارت‌خانه های آموزش و پرورش و علوم تاریخ مقاومت مردم را به درستی برای نسل جدید بازگو کند.

سخنگوی مجمع نمایندگان تهران با اشاره به آغاز سال تحصیلی بیان کرد: معمولا آغاز سال تحصیلی در شهرهای بزرگ از جمله تهران همراه با ترافیک است لذا از شهرداری و راهنمایی و رانندگی درخواست دارم تا با دقت کافی، شرایط را برای عبور و مرور همه شهروندان فراهم کند.

خضریان در پایان گفت که مشکلاتی در جنوب شهر تهران وجود دارد که خوب است مردم از آن آگاهی داشته باشند.

در حال تکمیل...

کد خبر: 1154271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =