سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، تسهیل‌گر مسیر دانش‌بنیانی

سرپرست سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی شیراز گفت: سرای نوآوری دارای یک برنامه راهبردی پنج ساله و یک برنامه عملیاتی یکساله است. شتاب‌دهنده این سرا حامی ایده‌های دانشجویی و اساتید خواهد بود و حمایت‌های مادی و معنوی قابل توجهی را در مسیر تبدیل ایده به محصول و تجاری سازی ارائه می‌کند.

احمد مصلی‌نژاد سرپرست سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ضمن تشریح جزئیات رویداد رویداد انتقال تجربه و مهارت افزایی اصول و راه اندازی کسب و کار نوآورانه که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار شده‌است، اظهار کرد: این رویداد دارای یک پنل انتقال تجربیات موفق (TEDx) و پنج کارگاه اموزشی است که انتخاب آگاهانه حوزه کسب و کار، آشنایی با بوم ناب، بازاریابی و برندسازی، اصول و فنون مذاکره، پیش‌بینی مالی و نحوه جذب سرمایه را شامل می‌شود.

عضو هیات علمی گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی شیراز درباره رویکرد سرای نوآوری برای ارتقا و توانمندسازی دانشجویان بیان کرد: سرای‌نوآوری فناوری‌های برق، ارتباطات و اطلاعات برنامه‌های مستمری را جهت تقویت مهارت اساتید و دانشجویان برنامه ریزی نموده‌ است. علاوه بر برگزاری دوره‌های عمومی، مباحث تخصصی مرتبط با حوزه فعالیت سرا در مدرسه عالی مهارت برگزار خواهد شد.

احمد مصلی نژاد با اشاره به برنامه‌های کاربردی در راستای توانمدسازی و ارتقا فعالیت شرکت‌های دانش بنیان تصریح کرد: سرای نوآوری دارای یک برنامه راهبردی پنج ساله و یک برنامه عملیاتی یکساله است. شتاب‌دهنده این سرا حامی ایده‌های دانشجویی و اساتید خواهد بود و حمایت‌های مادی و معنوی قابل توجهی را در مسیر تبدیل ایده به محصول و تجاری سازی ارائه می‌کند. مشاوره‌های لازم در مسیر اخذ مجوز دانش‌بنیان نیز به شرکت‌ها داده می‌شود و آن‌ها را از تسهیلات و حقوق خود آگاه می‌سازد. علاوه بر این انواع حمایت‌هایی که در سطح دانشگاه یا نهادهای متولی خارج از دانشگاه ارائه می‌گردد، توسط سرای نوآوری مجتمع شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

وی در ادامه ضمن ارزیابی آینده کسب و کارهای نوپا تاکید کرد: مسیر دیگری جز تقویت کسب و کارهای نوآورانه و فناورانه و دانش‌محور وجود ندارد و این همان مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی و مطالبات مقام معظم رهبری در این زمینه است. اگر استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان برنامه‌ریزی شده عمل کنند قطعا آینده درخشانی را برای خود و جامعه رقم‌ خواهند زد.‌

سرپرست سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی شیراز درباره جامعه هدف این رویداد گفت: دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، اعضای هیات‌علمی دانشگاه و علاقه مندان به راه‌اندازی کسب و کار از مخاطبان این رویداد محسوب می‌شوند وخوشبختانه استقبال خوبی در فرایند ثبت‌نام صورت گرفته است.

خبرنگار: آرش جوابی

انتهای خبر/

کد خبر: 1154277

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =