کسب دیپلم افتخار در المپیاد علوم پزشکی توسط دانشجوی دانشگاه آزاد شهرکرد

دانشجوی رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد موفق به کسب دیپلم افتخار در چهاردهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشور شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا سیفی اردلی، دانشجوی رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد موفق به کسب دیپلم افتخار در چهاردهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشور شد. شهرام مشهدی زاده، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با تبریک این افتخار گفت: المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور سالانه برای شناسایی، هدایت، رشد و شکوفایی و فراهم کردن زمینه‌های بهره‌مندی از توان دانشجویان مستعد حوزه علوم پزشکی در الویت‌های مهم نظام آموزش علوم پزشکی یا نظام سلامت از طریق ارزیابی‌های چالشی و رقابتی برای فراهم کردن زمینه رشد کشور و حل مشکلات کلان کشور برگزار می‌شود.

 مشهدی‌زاده افزود: امسال  طبق برنامه از پیش تعیین شده این رقابت علمی در شش حیطه آموزش پزشکی، استدلال بالینی، تفکر علمی در علوم پایه، کارآفرینی در بستر دانشگاه های هزاره سوم، مدیریت نظام سلامت و مطالعات میان رشته ای علوم انسانی و سلامت برگزار شد.

وی بیان کرد: حیطه انتخابی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد حیطه آموزش پزشکی بوده که همانند سایر حیطه ها در دو مرحله برگزار می شود. در مرحله اول دانشجویان علوم پزشکی هر منطقه آمایشی در محل دانشگاه علوم پزشکی استان خود با توجه به منابع معرفی شده از سوی وزارت بهداشت به رقابت می پردازند.

این مقام مسئول تصریح کرد: بنابر آمار، امسال در مرحله اول حدود ۲۷۰۰ نفر از دانشجویان سراسر کشور به رقابت پرداختند که از این تعداد در هر حیطه ۹۰ نفر به مرحله دوم که به صورت متمرکز در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود راه یافتند.

مشهدی زاده عنوان کرد: بعد از اعلام اسامی برگزیدگان مرحله اول، از سمت کمیته فنی المپیاد برای هر حیطه یک موضوع اعلام می شود که پیش نیاز ورود به مرحله دوم انفرادی است. موضوع پروژه گروهی حیطه آموزش پزشکی دوره چهاردهم در مورد طراحی تم طولی برای برنامه درسی یکی از رشته های علوم پزشکی در زمینه توانمندی های لازم برای دانشجویان دانشگاه های نسل سوم بوده است که با توجه به چارچوب های اعلام شده باید مقاله پروپوزال با همکاری سایر اعضای گروه در موعد مقرر در سامانه بارگذاری شود.

معاون پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری افزود: علیرضا سیفی اردلی دانشجوی رشته پرستاری این دانشگاه در مرحله نخست آزمون انفرادی (غربالگری) چهاردهمین المپیاد علمی از سوی حوزه المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حیطه آموزش پزشکی برگزیده و معرفی شد.

 مشهدی زاده در پایان توضیح داد: از بین ۹۰ نفر هر حیطه با توجه به نمره آزمون انفرادی ده گروه معرفی می شوند که جهت کسب مدال گروهی با توجه به چارچوب های اعلام شده به رقابت می پردازند که در آزمون انفرادی نیز با توجه به نمرات کسب شده نفرات برتر معرفی و اعلام می شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =