نشانگر درصد باتری آیفون دوباره پدیدار می‌شود

بعد از راه افتادن کمپینی از سوی کاربران آیفون در مورد عدم نمایش درصد باتری گوشی، اپل اعلام کرده که بعد از چهار سال این آیکون را برمی‌گرداند.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ نشانگر درصد باتری اولین بار با آیفون 3GS در سال 2009 وارد دنیای گوشی‌ها شد، ولی در آیفون ایکس در سال ۲۰۱۷ با معرفی بریدگی یا «ناچ» ناپدید شد. حال اپل قصد دارد که در نسخه جدید سیستم‌عاملش یعنی iOS 16 این نشانگر را دوباره به گوشی‌های آیفون برگرداند.

قبل از این، تنها دو راه برای دریافت دقیق میزان انرژی باقیمانده آیفون وجود داشت؛ یکی باز کردن مرکز کنترل با کشیدن انگشت از لبه سمت راست صفحه به سمت پایین و دومین راه، قرار دادن ویجت باتری iOS روی صفحه اصلی.

اپل نشانگر درصد باتری را در نسخه بتای ۲ بهبود می‌دهد

اگرچه اپل در iOS 16 نشانگر درصد باتری را دوباره به نوار وضعیت آیفون برگرداند، طراحی آن خیلی طرفداران آیفون را شگفت‌زده نکرد. دلیلش این است که فقط یک عدد در داخل نماد باتری نشان می‌دهد که بیانگر درصد عمر باتری است و خواندن آن عدد واقعا سخت است. در ضمن، زمانی که عمر باتری به ۲۰ درصد یا کمتر برسد، نشانگر قرمز می‌شود و تقریبا یک پنجم نماد باتری را می‌پوشاند و ناحیه قرمز همچنان به کوچک شدن ادامه می‌دهد تا در نهایت شارژ باتری تمام شود.

بعد از رونمایی از این نسخه iOS، کمپینی راه افتاد که در آن کاربران از تیم کوک، ‌مدیرعامل اپل خواستند که شاخص درصد باتری را اصلاح کند تا راحت‌تر دیده شود. در همین راستا، اپل اعلام کرد که به زودی با نسخه بتای این سیستم‌عامل، نشانگر جدیدی را برای نماد باتری به نمایش خواهد گذاشت. به گفته مدیران اپل، نه تنها خواندن این نشانگر آسان‌تر می‌شود، بلکه می‌توانید به سرعت می‌توانید به نماد نگاه کنید و وضعیت باتری آیفون خود را بفهمید.

هنگامی که گوشی را برای شارژ باتری وصل می‌کنید، نشانگر درصد باتری بالاتر از ساعت روی صفحه هوم ظاهر می‌شود. در حالی که در آیفون 14 پرو، نشانگر داخل جزیره پویا (Dynamic Island) نمایش داده می‌شود.

با این حال، به نظر می‌رسد که اپل به تازگی بیشتر به حرف کاربرانش گوش می‌دهد.

کد خبر: 1154348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =