گزینه نظامی علیه ایران باید روی میز باشد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن تکرار ادعاها علیه ایران گفت: نباید از صهیونیست‌ها خواسته شود برای منشور سازمان ملل بمیرند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی روز پنجشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ادعاها علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، لاپید در سخنرانی خود بدون اشاره به جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی و انجام حملات نظامی متعدد علیه فلسطینیان گفت: «مردم خاورمیانه و مردم جهان باید به اطراف نگاه کنند و از خودشان بپرسند چه کسی راه صلح و چه کسی راه جنگ را انتخاب کرده است؟»

او با تکرار ادعاهای پیشین خود و بدون اشاره به زرادخانه اتمی رژیم صهیونیست گفت، «تهدید اتمی» علیه تل‌آویو وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

تکرار ادعاهای بایدن درباره توافق با ایران

لاپید گفت: «ایران است که این ارکستر نفرت علیه ما به راه انداخته است. آن‌ها پرچم اسرائیل و آمریکا را به آتش می‌کشند».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی افزود: «تنها یک کشور عضو سازمان ملل وجود دارد که به طور علنی می گوید قصد نابودی عضو دیگری را دارد. ایران بارها و بارها اعلام کرده خواستار نابودی کامل کشور اسرائیل است و این ساختمان ساکت است. از چه می‌ترسید؟»

در حالی که ایران برخلاف رژیم صهیونیستی عضو معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای بوده و تحت سنگین‌ترین نظارت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد، لاپید بار دیگر ادعا کرد: «اگر رژیم ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند، از آن استفاده خواهد کرد».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهای خود افزود: «تنها راه جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی قرار دادن تهدید نظامی معتبر روی میز است. و بعد از آن درباره توافقی طولانی‌تر و محکم‌تر با آن‌ها مذاکره شود».

او بدون اشاره به شهادت شمار زیادی از غیرنظامیان فلسطینی در جنگ دوازده روزه‌ای که رژیم صهیونیستی به راه انداخته بود مدعی شد: «ما خواستار صلح در تمام جهان عرب و همسایه خود فلسطین هستیم».

لاپید افزود، راهکار دو دولتی مشروط بر این است که کشور آینده فلسطین، رفتار مسالمت آمیزی داشته باشد و «بهبودی و موجودیت اسرائیل را تهدید نکند».

نخست‌وزیر این رژیم گفت: «می‌توانید از ما بخواهید طبق ارزش‌های منشور سازمان ملل زندگی کنیم اما نمی‌توانید از ما بخواهید به خاطر آن‌ها بمیریم».

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1154433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =