توافق هسته‌ای هنوز امکان‌پذیر است/فاصله آژانس از رویکرد سیاسی

وزیر امور خارجه کشور گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید بر اساس وظایف و مسئولیت فنی خود عمل کند و از رویکرد سیاسی و دوگانه در مورد برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای فاصله بگیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ملاقات آنیکن هویتفلد وزیر خارجه نروژ با در نیویورک با یکدیگر در مورد آخرین تحولات موضوعات روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات، ضمن اعلام آمادگی برای افزایش تماس‌ها و ترسیم مسیر روشن برای تعمیق و گسترش همکاری‌ها بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود و متنوع دو کشور تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

آژانس آماده تعامل مجدد با ایران

امیرعبداللهیان ضمن تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در مورد مذاکرات لغو تحریم‌ها گفت: در صورت وجود اراده لازم نزد آمریکا، توافق همچنان در دسترس است.

وی افزود: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید بر اساس وظایف و مسئولیت فنی خود عمل کند و از رویکرد سیاسی و دوگانه در مورد برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای فاصله بگیرد.

وزیر خارجه نروژ نیز در این ملاقات، با تاکید بر موضوعات مطروحه در مناسبات دوجانبه، بر اهمیت همکاری‌های دو کشور تاکید کرد و همچنین علاقمندی کشورش برای حل سریع‌تر موضوع برجام و گسترش همکاری‌ها را مورد تاکید قرار داد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1154443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =