عقب افتادن چند میلیون بشکه‌ای عرضه نفت توسط اوپک پلاس

یک منبع آگاه اعلام کرد گروه اپک پلاس قرار بود در ماه آگوست روزانه ۴۳.۸۵۴ میلیون بشکه نفت به بازار جهانی عرضه کند اما از این برنامه ریزی چند میلیون بشکه عقب است.

به گزارش گروه اقتصاد ایسکانیوز، یک منبع آگاه اعلام کرد گروه اوپک پلاس باید برای ماه آگوست روزانه ۴۳.۸۵۴ میلیون بشکه نفت به بازار جهانی عرضه می‌کرد اما از این رقم ۳.۵۸۳ میلیون بشکه کمتر تولید داشته است.

بر همین اساس حجم نفت عرضه شده اوپک پلاس برای ماه آگوست ۴۰.۳ میلیون بشکه در روز بوده است.

بیشتر بخوانید:

اتحادیه اروپا نام 10 شرکت ایرانی را از تحریم خارج کرد

از این میزان کمبود عرضه ۱.۳۹۹ میلیون بشکه مربوط به ۱۰ کشور عضو اوپک است و ۲.۱۸۵ میلیون بشکه روزانه آن نیز کسری عرضه دیگر کشورهای عمده تولید کننده نفت غیر عضو اوپک و حاضر در گروه اوپک پلاس بوده است.

در ماه جولای هم گروه اوپک پلاس نتوانست به برنامه ریزی خود در تولید نفت عمل کند و ۲.۸۹۲ میلیون بشکه نفت کمتری راهی بازار جهانی کرد. از این رقم ۱.۲۱۱ میلیون بشکه سهم کشورهای عضو اوپک و ۱.۶۸۱ میلیون بشکه نیز سهم دیگر اعضای اوپک پلاس بود.

کشورهای عضو اوپک پلاس توافق کرده بودند تا برای ماه جولای و آگوست سال جاری نه تنها تولید نفت خود را کاهش ندهند بلکه تولید نفت خود را ۶۴۸ هزار بشکه در روز افزایش دهند.

همچنین قرار بود در ماه آگوست گروه اوپک پلاس تولید نفت خود را به دوران پیش از شیوع کرونا رسانده و محدودیت عرضه را هم که در سال ۲۰۲۰ و در بحبوحه کرونا و با هدف جلوگیری از سقوط قیمت نفت اعمال شده بود، را لغو کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1154448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =