پرداخت ۸۸ درصد مطالبات گندمکاران

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: با احتساب ۵ هزار میلیارد تومان مطالبات گندمکاران در روزهای اخیر، ۸۸ درصد وجه گندم پرداخت شد.

به گزارش گروه اقتصاد ایسکانیوز، علی‌قلی ایمانی اظهار کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۷ میلیون و ۶۹۳ هزار تن گندم خریداری شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۷.۵ درصد رشد داشته است.

به گفته او، با توجه به پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان وجه گندم در ۲ روز گذشته ۸۸ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد. همچنین ۵ هزار میلیارد تومان قرار است هفته آینده واریز شود.

بیشتر بخوانید:

قیمت آجیل و خشکبار چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱

ایمانی می گوید: در شرایط کنونی ۷ هزار میلیارد تومان مطالبات گندمکاران باقی مانده که با احتساب ۵ هزار میلیارد تومان در هفته آینده، حدود ۲ هزار میلیارد تومان مناطق سرد و کوهستانی باقی می ماند، امیدواریم سازمان مدیریت هر چه سریع تر وعده ها را عملیاتی کند.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به آنکه برداشت گندم از مزارع به پایان رسیده است، برآورد می شود که خرید تضمینی گندم به ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد.

گفتنی است، بنابر آمار سال گذشته تا این تاریخ ۴ میلیون و ۶۸۳ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که میزان خرید امسال ۲ میلیون و ۶۹۳ هزار تن رشد داشته است. با توجه به تولید ۱۱ میلیون تنی گندم و رشد ۵۸ درصدی خرید امسال، واردات گندم ۲ تا ۳ میلیون تن نسبت به سال قبل کاهش می یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1154458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =