برقراری نظام آپارتاید توسط رژیم صهیونیستی در فلسطین

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: رژیم صهیونیستی در فلسطین نظام آپارتاید برقرار کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: رژیم صهیونیستی اجازه مشارکت ساکنان قدس در انتخابات را نداد و بدین گونه انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان و مجلس قانونگذاری را به تعطیل کشاند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین نظام آپارتاید را برقرار کرده و قوانین نژادپرستانه تدوین می‌کند. سازمان ملل و در راس آن قدرت‌های متنفذ آن، با در پیش گرفتن سیاست‌های دوگانه، از اسرائیل حمایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

فلسطین متعلق به ساکنان اصیل این سرزمین مقدس است

عباس اظهار کزد: رژیم صهیونیستی مقابل دیدگان جهانیان، نهادهای مستقل حقوقی فلسطینی را مورد تجاوز قرار می‌دهد. این رژیم از زمان تاسیس در سال ۱۹۴۸ بیش از ۵۰ جنایت را علیه ملت فلسطین مرتکب شده و با برخی از آنان نیز اعتراف کرده است.

وی عنوان کرد: در این مدت این رژیم ۵۲۴ روستا را تخریب و ۹۵۰ هزار فلسطینی را آواره کرده است. آخرین جنایت این رژیم، حملات به غزه بود که به شهادت ۶۷ کودک منجر شد. رژیم صهیونیستی باید مسئولیت ارتکاب جنایات علیه ملت فلسطین را بپذیرد.

رئیس تشکیلات خودگردان گفت: برای پیگیری پرونده جنایات رژیم صهیونیستی به دادگاه کیفری بین‌المللی مراجعه خواهیم کرد. بیش از این نمی‌پذیریم که ما به قوانین بین‌الملل پایبند باشیم و رژیم صهیونیستی آن را نادیده بگیرد.

عباس تصریح کرد: تنها گزینه‌ای که برای ما باقی مانده، تجدیدنظر در روابط با رژیم صهیونیستی است. سازمان ملل صدها قطعنامه در مورد فلسطین صادر کرده و تنها شورای امنیت  ۹۷ قطعنامه صادر کرده اما هیچکدام اجرا نشده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1154471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =