پتانسیل ساخت فیلم خوب در زمینه دفاع مقدس داریم / اعمال سلیقه مدیران در تولیدات سینمایی

بازیگر فیلم آژانس شیشه‌ای گفت: پُر فروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران یک فیلم جنگی است پس می‌توانیم بگوییم که پتانسیل ساخت فیلم خوب در زمینه دفاع مقدس را داریم.

اصغر نقی‌زاده بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره اوضاع سینمای دفاع مقدس اظهار کرد: تصمیم‌گیری‌هایی که در زمینه سینمای دفاع مقدس صورت می‌گیرد بیشتر به سیاست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی و در سطح پایین‌تر به صداوسیما و وزارت ارشاد بازمی‌گردد و هر کسی در راس امور قرار می‌گیرد سعی بر این دارد تا سلیقه و نظر خود را اعمال کند.

وی ادامه داد: فیلم‌های ساخته شده در زمینه دفاع مقدس قدرت جذب تماشاگر را دارد و این طور نیست که اصلا فیلم‌های خوبی در این زمینه ساخته نشده است.

بیشتر بخوانید:

سینمای ایران ورشکسته شده / به‌خاطر نداشتن عمل‌های زیبایی نقشی به من پیشنهاد نمی‌شود

بازیگر فیلم آژانس شیشه‌ای عنوان کرد: پُر فروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران به لحاظ تعداد تماشاگر نه تعداد بلیط فروخته شده، فیلم اخراجی‌های ۱ است.

وی افزود: یکی از جذاب‌ترین فیلم‌ها در سینمای ایران که کنش و واکنش در آن زیاد است و ماندگار شده فیلم آژانس شیشه‌ای است که آن هم در ژانر دفاع مقدس ساخته شده، همچنین یکی از زیباترین ملودرام‌ها در سینمای ایران که هنوز هم تماشاگران نسبت به تماشای آن تمایل نشان می‌دهند از کرخه تا راین است. در تلویزیون هم ما سریال خوش رکاب و لیلی با من است را داریم که در زمان خودشان بسیار دیده شدند. پس می‌توان گفت که پتانسیل ساخت فیلم خوب در زمینه دفاع مقدس را داریم.

وی در پاسخ به این سوال که علت ماندگاری این فیلم‌ها را چه می‌دانید، گفت: مهم‌ترین دلیل آن این است که علاوه بر متن خوب، فرهنگ، آداب، رسوم و سنن کشورمان در این فیلم‌ها به خوبی به نمایش گذاشته شده است.

نقی‌زاده همچنین در پاسخ به این سوال که دلیل فاصله‌ای که سینمای مقدس با سال‌های اوج خود گرفته چیست، عنوان کرد: این موضوع تنها مربوط به سینمای دفاع مقدس نبوده و در ژانرهای دیگر نیز با این مشکل روبرو هستیم و مهم‌ترین دلیل آن این است که در حال حاضر کشاندن مردم به سینما بسیار دشوار شده است.

وی افزود: قبل از انقلاب تلویزیون وسیله‌ای نبود که در دسترس همه مردم باشد و به ناچار به سینما روی می‌آوردند اما بعدها تلویزیون به رقیبی برای سینما تبدیل شد.

بازیگر فیلم از کرخه تا راین در پایان تاکید کرد: در حال حاضر توقع مردم بالا رفته و تنوع‌طلب شده‌اند و مسئله‌ای که باید به آن توجه داشت اینوه اکنون گوشی موبایل جای همه چیز را گرفته و سینما باید با این وسیله رقابت کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =