طرز تهیه فرنی توت فرنگی به روش مجلسی

فرنی توت فرنگی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه بوده که این نوع غذا مناسب همه رده های سنی است.

به گزارش گروه جامعه ایسکانیوز، فرنی یکی از غذاهای سبک و بسیار خوشمزه ایرانی است که بیشتر در مناسبت های خاص مثل ماه رمضام بیشتر استفاده می‌شود. فرنی توت فرنگی مواد اولیه در دسترسی دارد و دستور العمل آن بسیار ساده است.

مواد اولیه: 

شیر۲ لیوان

توت فرنگی1 لیوان

شکر۵ قاشق غذاخوری

نشاسته ذرت۵ قاشق غذاخوری

پودر ژلاتین۲ قاشق غذاخوری

آب سرد    ½ پیمانه

ژله توت فرنگی½ ژله توت فرنگی

بستنی وانیلی 150 گرم

طرز تهیه فرنی توت فرنگی

مرحله اول

برای تهیه فرنی توت فرنگی مجلسی در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل از شروع کار بستنی را از فریزر خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا آب شود. در ادامه پودر ژلاتین را به همراه آب درون یک کاسه مناسب ریخته و اجازه می دهیم بافت اسفنجی پیدا کند.

مرحله دوم

حالا ژلاتین را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ژلاتین کاملا شفاف شود. در ادامه شیر را به همراه شکر و نشاسته ذرت درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و هم می زنیم تا مواد درون شیر حل شوند، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط شیر را به صورت مداوم و بدون وقفه هم می زنیم تا به غلظت فرنی برسد. توجه داشته باشید در این حین کار حرارت ملایم باشد تا نشاسته پخته شود. حالا توت فرنگی ها را شسته و درون غذاساز می ریزیم، سپس به خوبی میکس می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه پوره توت فرنگی را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب و یکدست شوند. حالا ژله توت فرنگی را به قابلمه اضافه کرده و مجددا هم می زنیم تا ذرات ژله درون مایه فرنی حل شود، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله پنجم

در این مرحله قابلمه را در دمای محیط گذاشته و صبر می کنیم مایه فرنی کاملا خنک شود. در این فاصله گاهی مایه فرنی را هم می زنیم تا سفت شود. حالا بستنی که کاملا آب شده و دمای آن با دمای محیط هماهنگ شده را به قابلمه می افزاییم.

مرحله ششم

در ادامه ژلاتین بنماری شده را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا بافت مایه فرنی کاملا یکدست شود. حالا مایه فرنی را درون قالب های سیلیکونی تک نفره می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۴ ساعت درون یخچال بمانند.

مرحله هفتم

پس از گذشت این مدت، زمانی که فرنی کاملا سفت شد، قالب ها را از یخچال خارج کرده و به مدت ۳۰ دقیقه درون فریزر قرار می دهیم، سپس به راحتی از قالب جدا می کنیم. در نهایت فرنی ها را درون ظرف مناسب گذاشته و با توت فرنگی تزیین می کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =