نکات خانه‌داری برای چیدمانِ اتاق‌های خواب

مهم نیست که یک اتاق خواب دارید یا دو و یا بیشتر. مهم این است که اصول خانه داری را در چیدمان اتاق‌هایتان رعایت کنید. 

به گزارش گروه جامعه ایسکانیوز، تمرکز روی کمد مرتب و تمیز، کشوهای لباس تمیز، کالای خواب تمیز می‌تواند در خانه داری آسان به شما کمک کند.  مثلا برای جوراب‌ها جای خاصی را در نظر بگیرید. چه جوراب‌هایی که به طور روزانه از آنها استفاده می‌کنید و چه جوراب‌های کناری است.

 می‌توانید از نظم‌دهنده‌های کمد استفاده کنید. کشوهای لباس را به صورت جداگانه مرتب کنید. ترجیحا لباس‌های زیر، شلوارهای خانه، بلوز و پیراهن و حوله را در یک کشو قرار ندهید. اگر کمبود جا دارید و مجبور به انجام چنین کاری هستید، حتما از نظم‌دهنده‌های کشو استفاده کنید و همان فضای کوچک را از هم تفکیک کنید. 

می‌توانید یک صابون عروس خوش بو در کشوی لباس‌های خود قرار دهید تا همیشه عطر مطلوبی از کشوی لباس و لباس‌های شما ساطع شود.

روتختی را همیشه مرتب کنید. اگر تخت ندارید، تشک و پتو و ملافه‌ها را ترجیحا در کمد دیواری قرار دهید یا اینکه نهایتا از کمدهای برزنتی آماده و به ویژه رختخواب استفاده کنید. به تمیزی ملافه‌ها، روبالشتی، پتو، روتختی همیشه اهمیت دهید و ماهی یک بار همه آنها را بشویید.  

به تمیزی پرده اتاق خواب اهمیت بدهید. سالی سه بار پرده‌ها را بشویید و برای شست و شو حتما از نرم کننده استفاده کنید تا بوی تمیزی در اتاق شما موج بزند.

تمام ملزومات اتاق را از خاک پا کنید. خاک انرژی منفی بالایی دارد و می‌تواند روی خواب آرام شما تاثیر بگذارد. کف اتاق را تمیز نگه دارید. مهم نیست که کفپوش شما پارکت، سنگ، سرامیک ، موکت یا فرش ، در هر صورت مهم این است که همیشه تمیز و عاری از خاک و مو باشد.

چوب لباسی اتاق خواب را فقط جای لباس‌های دم دستی خود قرار دهید. آن را پر و شلوغ نکنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =