قرص و داروهایی که اشتها را بیشتر و چاق کننده هستند

گاهی بعد از مصرف برخی داروها برای مقابله با بیماری شما دچار اضافه وزن میشوید این نوع داروها داروهای اشتها آور هستند که ما برای شما لیستی از آنها تهیه کرده ایم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، کاهش اشتها را هرگز نباید نادیده بگیرید، چرا که می‌ تواند علامت مشکلی در بدن، مخصوصا در معده و شکم باشد؛‌ همچنین گاهی اوقات علامت مشکلات جدی تر است؛ البته ممکن است دقیقاً برعکس این اتفاق هم برایتان رخ بدهد، یعنی به درجه ای برسید که همیشه گرسنه باشید.‌ گاهی اوقات علت گرسنگی مداوم به خاطر مصرف بعضی از داروهایی است که در این قسمت آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

پاسخ علم به رابطه چاقی و ریزش مو

آنتی هیستامین

اگر به آلرژی مبتلا هستید؛ مثلاً احساس خارش روی پوست دارید و به خاطر آن از آنتی هیستامین استفاده می‌ کنید، بدانید که این دارو گاهی اوقات سیگنال گرسنگی را ارسال می کند و ممکن است باعث افزایش بیش از حد اشتهایتان شود.

دارو های ضد تشنج

مصرف دارو های ضد تشنج برای بیماری هایی مثل صرع ضروری است؛ اما عوارض جانبیشان هم اجتناب ناپذیر است و باید سعی کنید تا جایی که می توانید مصرف آن ها را کاهش دهید. این داروها روی هورمون هایی که باعث کنترل گرسنگی می شوند؛ تاثیر گذار بوده و باعث می شوند تا حس سیری نداشته باشید، سطح سوخت و ساز بدن را پایین می‌ آورد، اشتها را بالا می برد و از طرفی باعث تجمع مایعات در بدن خواهد شد.

داروهای ضد روان پریشی

کلرپرومازین اولین داروی ضد روان پریشی است که اولین بار در سال 1952 استفاده شد. تاثیرات زیادی برای اسکیزوفرنی و اختلالات مربوط به آن داشت و بعد از آن دارو های دیگری هم روی کار آمدند. چندی بعد؛ محققان به این نتیجه رسیدند که این دارو های ضد روان پریشی باعث اضافه وزن می شود، زیرا اختلالاتی را در سوخت و ساز گلوکز ایجاد می کند، سطح کلسترول و تری گلیسیرید را بالا می برد و گاهی اوقات باعث فشار خون می شود و ممکن است فرد را به سندروم متابولیک هم دچار کند.

بتا بلاکرها

بتابلاکرها داروهایی هستند که فشار خون را پایین می آورند؛ در واقع آنها اثرات هورمون اپی نفرین را متوقف می‌ کنند، رگ ها را گشاد می کنند تا جریان خون بهتر در بدن حرکت کند اما گاهی اوقات باعث اضافه وزن می شوند که هنوز علتش خیلی مشخص نیست. البته می‌دانیم که بتا بلاکرها سرعت سوخت و ساز را پایین می آورند، در نتیجه همین هم ممکن است عامل چاقی باشد.

انسولین

افرادی که به دیابت نوع یک مبتلا هستند، یعنی پانکراس آن ها انسولین تولید نمی کند. افراد مبتلا به دیابت نوع 2 انسولین تولید می کنند؛ اما بدن آنها به خوبی به آن پاسخ نمی دهد. در حالی که انسولین یک هورمون ضروری است که جذب گلوکز در بدن را تنظیم می‌ کند و افزایش آن باعث افزایش گرسنگی، افزایش لذت درک طعم شیرینجات و در نتیجه افزایش مصرف غذا و اضافه وزن خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =