دانشجویان و والدین تحت مشاوره قرار می‌گیرند/ پیشتازی دانشگاه آزاد در آموزش‌های ترکیبی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه دانشجویان و والدین تحت مشاوره روانشناسی قرار می‌گیرند، گفت: آموزش‌های ترکیبی ارتقای کیفیت آموزش و بهبود اطلاع‌رسانی را به دنبال دارد و آموزش دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در این زمینه پیشتاز باشد.

مهدی زواری، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه درباره آماده‌سازی فضای رفاهی و تغذیه خوابگاهی دانشجویان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: خوابگاه خواهران دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با ظرفیت ۴۵۰ نفر مهیای پذیرش دانشجویان است. در ایام تابستان درباره بهسازی، کارهای عمرانی، اقدامات لازم برای فراهم شدن فضای مساعد برای حضور دانشجویان به عمل آمده است. همچنین آژانس ویژه بانوان، بوفه، خوابگاه  برای سهولت رفت و آمد و  دسترسی دانشجویان  دایر شده است. همچنین کانون‌های فرهنگی فعال در فضای خوابگاه و خصوصا کانون همیاران سلامت در کنار مرکز مشاوره ویژه خوابگاه در طول ایام تحصیل در کنار دانشجویان است.

وی درباره جبران عقب ماندگی آموزش به حضوص در رشته‌ها و  واحدهای علمی افزود: برای این دانشجویان برگزاری کلاس‌های آموزشی محدود و این گونه واحدهای درسی به شکل مجازی و محدود برگزار شد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با برگزاری جلسات توجیهی مساعدت‌های فراوان در زمینه این دروس را افزایش داده و واحدهای عملی ارائه  نشده در ایام کرونا و ترم‌های قبلی برای دانشجویان ارائه داده می‌شود.

زواری درباره تفاوت آموزش‌ها با قبل از کرونا توضیح داد: جبران عقب ماندگی آموزش در رشته‌ها و واحدهای عملی در صورت ثبات شرایط موجود کلاس‌های واحد ارومیه و استان آذربایجان غربی به شکل حضوری برگزار می‌شود و استفاده از تمامی ظرفیت‌های آموزش‌های پژوهشی و کادر آموزش برای جبران برطرف‌سازی مشکلات ناشی از آموزش پیگیر آموزش‌ها هستیم.

دانشجویان تحت مشاوره روانشناسی قرار می‌گیرند

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در پاسخ به این سوال که فضاسازی ذهنی و روحی دانشجو پس از چند سال آموزش مجازی چگونه انجام می‌شود؟ تاکید کرد: عوارض ناشی از کرونا از بعد روحی و روانی با استرس و اضطراب هماهنگ با شرایط جدید آموزشی ضرورت استفاده از توانمندی‌های آموزشی دانشجویان برای بازگشت به آموزش‌های قبل از کرونا را می‌طلبد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه استان آذربایجان غربی در نظر دارد دقایقی از جلسات آموزشی خود را برای تبیین شرایط جدید آموزشی اختصاص دهد و اساتید  گفت و گو با دانشجویان داشته باشند. همچنین مرکز مشاوره روانشناسی دانشگاه هم برای توجه به این مهم آماده‌سازی شده تا در صورت ضرورت به شکل انفرادی و گروهی در خدمت دانشجویان و اولیای آنها باشد.

وی  درباره روند استفاده از کلاس‌های ترکیبی ادامه داد: هدف آموزش‌های ترکیبی با استفاده از ظرفیت‌های آموزش‌های مجازی و حضوری در راستای ارتقای کیفیت آموزش و بهبود کسب اطلاعات و کارآمدی آموزش دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند پیشتاز باشد. برای استفاده از بستر گسترده اینترنت برداشتن محدودیت‌های مکانی و زمانی در امر  آموزش دانشگاه آزاد اسلامی ضمن برنامه‌ریزی دقیق در آینده به این مهم پرداخته می‌شود.  

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه  در پاسخ به این سوال که با توجه به تقویض اختیار به استان‌ها برای تغذیه دانشجویی و گرانی بسیاری از کالاهای غذایی استان شما چقدر افزایش داشته است؟  و چه راهکاری برای کاهش فشارهای اقتصادی برای دانشجویان دارید؟ تاکید کرد: بوفه دانشگاه  در ۵ ماه اخیر فعالیت خود را آغاز کرده و در کنار خدماتی که ارائه می‌کند موظف به ارائه منوی متنوع انواع فست فود و سایر اقلام مورد نیاز دانشجویان است.

وی افزود: سلف سرویس واحد هم با توجه به اینکه بخش‌نامه مربوط به فعالیت سلف در اواخر شهریور ابلاغ شده است. در حال طی کردن مراحل حقوقی خود برای حضور و آغاز فعالیت پیمان کار مربوطه است. هرچند با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و به تبع آن بالا رفتن قیمت غذاها فعالیت سلف متاثر از این شرایط است.

زواری درباره تمهیدات برای پرداخت شهریه دانشجویان اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده بدهی قبلی دانشجویان به همراه شهریه ثابت را در زمان ثبت‌نام و انتخاب واحد دانشجویان اخذ شده و شرایط اقساطی برای دانشجویان فراهم شده که می‌توان به شکل اقساط پرداخت کرد و دانشجویان را به بانک‌های عامل طرف قرارداد معرفی کرده و بانک‌ها با ارائه تسهیلات به دانشجویان کمک کرد تا بخشی از شهریه را تامین کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =