ضرورت سیاست گذاری کلان برای تقویت حوزه فرهنگ در دانشگاه‌ها

وزیر علوم بر ضرورت سیاست گذاری کلان برای تقویت حوزه فرهنگ در دانشگاه‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در هفتمین اجلاس بین‌المللی مجاهدان در غربت که ۲ مهرماه در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، گفت: در واقعیت دوگانه‌ای بین ایمان و کفر، یا الله و طاغوت وجود دارد که پایانی ندارد؛ به این معنا که فردی نمی‌تواند ادعا کند به الله اعتقاد دارد؛ اما با طاغوت مبارزه نکرده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بین نظام سلطه جهانی و جبهه مقاومت دوگانه و ناسازگاری  وجود دارد. البته این دوگانه از زمان آفرینش بشریت تا به حال بوده اما اکنون نمود بیشتری پیدا کرده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: مقاومت و مجاهدت با دوری از خوف و ترس همراه است؛ اما ترس در پیروی از نظام سلطه به علت تمایلات مادی و دنیوی؛ همواره وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر به گفته رهبران فکری جریان لیبرال، نظام سلطه در آستانه فروپاشی و افول قدرت است. علت این موضوع نیز وصل نبودن این جریان به نیروی ماورای انسانی است. از سوی دیگر قدرت جبهه مقاومت روز به روز گسترش می‌یابد. این موضوع زمان پیروزی  انقلاب، جانی تازه گرفت و  در حال حاضر علی رغم مشکلات بسیار، هر روز محور مقاومت  پیروزی جدیدی را کسب می‌کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها عنوان کرد: اکنون جبهه مقاومت بسیار مظلوم واقع شده ولی در حال به ثمر نشستن و نتیجه دادن است. پس مجاهدان غریب آن نباید غریب بمانند.

دانشگاه علم و صنعت هم کارنامه علمی و هم انقلابی دارد

 منصور انبیا رئیس دانشگاه علم و صنعت در ادامه این مراسم گفت: تقارن هفته دفاع مقدس و روزهای پایانی ماه صفر، تداعی کننده اهمیت مقاومت و جبهه دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علم و صنعت هم کارنامه علمی و هم انقلابی دارد؛ افزود: شاید همه‌ افراد دانشگاه علم و صنعت را به عنوان یک دانشگاه پژوهش محور یا طراح خودروی ملی کشور بشناسند؛ اما ما از برگزاری همایش‌های گفتمانی با محورهای انقلابی و مقاومت استقبال می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه این دانشگاه در واقع فیضیه دانشگاه‌های کشور است، گفت: این دانشگاه ۱۱۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است. به عنوان مثال سردار متوسلیان دانشجوی این دانشگاه بودند. 

ضرورت سیاست گذاری کلان برای تقویت حوزه فرهنگ در دانشگاه‌ها 

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه این مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی نگاه جدیدی برای اداره جامعه براساس اسلام را به دنیا معرفی کرد، گفت: انقلاب نشان داد که می‌توان استقلال سیاسی داشت و وابسته به شرق و غرب نبود؛ البته این موضوعات نتیجه جان فشانی و شهادت رزمندگان و سربازان کشور است.

وزیر علوم گفت: امنیت امروز کشور را مدیون تلاش نیروی انتظامی و پاسداران سپاه و سایر مسئولان هستیم. همچنین از آیت الله رئیسی به خاطر سخنانش و نشان دادن تصویر حاج قاسم سلیمانی در مجمع عمومی در نیویورک تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ایران به عنوان پرچم دار مبارزه با کفر، حامی مظلومان جهان شناخته می‌شود.

زلفی گل گفت: افرادی که موضوع جدایی دین و از سیاست را مطرح می‌کنند باید بدانند بخش قابل توجهی از امنیت امروز کشور ریشه در باورهای مذهبی دارد.

وزیر علوم؛ تحقیقات و فناوری با توجه به جهاد تبیین گفت: جوانان سوال دارند که چرا سربازان ما خارج از مرزهای جغرافیایی در جبهه‌ها حاضر می‌شوند. این موضوع باید برای آنها به ویژه در دانشگاه‌ها تبیین شود.

وی گفت: ما وظیفه داریم در مقابل هجمه‌های فرهنگی نظام سلطه، در گام اول دفاع و در گام بعدی حالت تهاجمی داشته باشیم. بنابراین باید حوزه فرهنگ در دانشگاه‌ها تقویت شود و برای هدفمندی کردن این حوزه؛ سیاست گذاری کلان داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =