خواب باکیفیت در شب سیستم ایمنی را تقویت می‌کند

نتیجه یک مطالعه جدید نشان می دهد خواب خوب به تنظیم یک جزء کلیدی از سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از هلث لاین، به طور خاص، خواب بر منطقه‌ای تأثیر می‌گذارد که گلبول‌های سفید معروف به مونوسیت‌ها تشکیل می‌شوند، رشد می‌کنند و آماده می‌شوند تا از عملکرد سیستم ایمنی پشتیبانی کنند، فرآیندی که خون‌سازی نامیده می‌شود.

«فیلیپ سویرسکی»، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشکده پزشکی ایکان در نیویورک، گفت: «آنچه ما یاد می‌گیریم این است که خواب تولید سلول‌هایی را تعدیل می‌کند که بازیگران اصلی التهاب هستند. خواب با کیفیت خوب این بار التهابی را کاهش می‌دهد.»

محققان تأثیر خواب را در یک کارآزمایی بالینی بر روی ۱۴ بزرگسال بررسی کردند. هر یک از شرکت کنندگان مقرر شد که هر شب ۷.۵ ساعت به مدت شش هفته بخوابند یا هر شب حدود شش ساعت بخوابند. سپس آنها شش هفته دیگر را سپری کردند که در آن مدت طبق عادات قبلی خود می‌خوابیدند.

محققان نمونه خون شرکت کنندگان را صبح و بعد از ظهر در هفته‌های پنجم و ششم هر دو بخش مطالعه جمع آوری کردند.

آنها دریافتند هنگامی که بزرگسالان به اندازه کافی نمی‌خوابیدند، میزان مونوسیت های در حال گردش در بعد از ظهر بالاتر و تعداد سلول‌های بنیادی ایمنی در خون بالاتر بود و شواهدی از فعال شدن سیستم ایمنی وجود داشت.

تولید بیشتر سلول‌های ایمنی می‌تواند ابتلاء به یک بیماری مرتبط با افزایش سن موسوم به خون‌سازی کلونال را سرعت بخشد، که به نوبه خود با افزایش خطر بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط است.

به گفته محققان، خواب بر عملکرد بهینه تقریباً هر سلول و اندام بدن تأثیر می‌گذارد. این مطالعه از یافته‌های مطالعات جمعیتی بزرگ‌تر حمایت می‌کند، که نشان می‌دهد خواب می‌تواند یک اثر محافظتی در برابر شرایط مختلف از جمله بیماری قلبی، سرطان و زوال عقل داشته باشد.

نویسندگان این مطالعه گفتند: «ایجاد الگوهای خواب سالم در اوایل زندگی مهم است. انجام این کار ممکن است شدت شرایط التهابی مانند سپسیس را کاهش دهد.»

خواب شبانه کافی برای اکثر بزرگسالان ۷ تا ۸ ساعت خواب بدون وقفه در هر شب است. افراد مسن به حدود ۷ تا ۹ ساعت خواب نیاز دارند. کودکان ۱۱ تا ۱۷ ساله باید حدود ۸ تا ۱۰ ساعت در شب بخوابند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =