کنکور و آزمون| آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان‌ نهایی‌ ‌کاردانی‌ فنی‌ و حرفه‌ای و غیرانتفاعی از ۶ مهر/ زمان ثبت‌نام آزمون MSRT مشخص شد

ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان‌ نهایی‌آزمون ‌کاردانی‌ ویژه (دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی)‌ در سال‌ ۱۴۰۱ از ۶ مهرماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان‌ نهایی‌آزمون ‌کاردانی‌ ویژه (دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی)‌ در سال‌ ۱۴۰۱ اعم از رشته های تحصیلی با آزمون و یا رشته های تحصیلی پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی از ۶ مهرماه آغاز می‌شود.

پذیرفته‌شدگان‌ نهایی‌ رشته‌های‌ مختلف تحصیلی لازم است برای اطلاع از تاریخ و مدارک لازم برای ثبت‌نام (علاوه بر مدارک مندرج در این اطلاعیه) از ۶ مهر ۱۴۰۱ به سایت دانشگاه فنی و حرفه ای به نشانی www.tvu.ac.ir یا موسسه محل قبولی مراجعه کنند.

با توجه به اعلام مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، امکان ارائه کارنامه و سوابق فارغ التحصیلی برای پذیرفته شدگان به صورت الکترونیکی در سامانه «تاییدیه تحصیلی» وزارت آموزش و پرورش به آدرس emt.medu.ir فراهم است. پذیرفته شدگان باید بر اساس مراحل اجرایی ذیل اقدام لازم را به عمل آورند:

پذیرفته شدگان با مراجعه به سامانه مذکور و مشخص کردن نظام آموزشی، با انتخاب گزینه «سوابق فارغ التحصیلی»، ارسال کارنامه فارغ التحصیلی و گواهی محل‌های تحصیل دوره دوم متوسطه، به دانشگاه محل پذیرش خود را درخواست کنند، که پس از کامل شدن فرآیند درخواست، کد پیگیری در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت و با ارائه این کد به دانشگاه محل پذیرش، مدارک درخواست شده، از سامانه kemt.medu.ir توسط دانشگاه مذکور قابل دریافت است.

برای فارغ التحصیلان شهریور سال ۱۳۹۵ و بعد از آن، نیازی به مراجعه حضوری به مدارس و مناطق آموزش و پرورش محل تحصیل خود نیستند.

فارغ التحصیلان خرداد سال ۱۳۹۵ و قبل از آن، با کد پیگیری صادر شده از سامانه فوق، به همراه مدارک تحصیلی که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت نام در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اعلام می‌شود به ادارات آموزش و پرورش محل فارغ التحصیل خود مراجعه، تا مسئول سنجش آموزش و پرورش منطقه پس از بررسی و تأیید، مدارک تحصیلی را اسکن و در سامانه بارگذاری کنند.

دانشگاه‌های محل پذیرش، ترتیبی اتخاذ کنند که براساس مدارک ارسالی به شیوه الکترونیکی، شرایط ثبت نام پذیرفته شدگان را فراهم کنند.

علاوه بر موارد فوق،اخذ تأییدیه تحصیلی (از طریق آدرس‌های الکترونیکی https://kemt.medu.ir برای استعلام گیرندگان و https://emt.medu.ir برای متقاضیان) و اصل مدرک دیپلم از کلیه پذیرفته شدگان، توسط دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ضروری است.

اصل‌ مدرک‌ دیپلم‌ یا گواهی موقت پایان تحصیلات دوره دوم متوسطه نظام جدید در یکی‌ از شاخه‌های‌ کار و دانش‌ و یا فنی‌ و حرفه‌ای‌ از محل‌ تحصیل‌ مبنی‌ بر گذراندن‌ همه‌ واحدهای ‌درسی، کارورزی‌ و کارآموزی‌ در دوره‌ سه‌ ساله‌ تا پایان‌ شهریور ماه ۱۴۰۱ که‌ به‌ تائید رئیس‌ مؤسسه محل ‌تحصیل‌ رسیده‌ باشد.

۸ مهر آخرین مهلت آپلود مقالات و پایان‌نامه برای آزمون دانشنامه

داوطلبان واجد شرایط در آزمون های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی تا ۸ مهر فرصت دارند مقالات و پایان نامه خود را در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی آپلود کنند.

آزمون های کتبی شصت و نهمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی و سی و ششمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی پزشکی با حضور ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در ۱۰ شهریور برگزار شد.

پس از برگزاری آزمون کتبی، کلیه داوطلبانی که در این دوره موفق به کسب حدنصاب قبولی آزمون کتبی دانشنامه شدند و افرادی که در آزمون کتبی دوره های گذشته قبول شده بودند امکان شرکت در آزمون شفاهی دانشنامه را داشتند.

آزمون های شفاهی دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی در روزهای ۲۳ تا ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

مقالات پژوهشی که در ارتباط با رشته تحصیلی مربوطه توسط دستیار، در طول دوره دستیاری در یکی از مجلات معتبر علمی - پژوهشی به چاپ رسیده و یا پذیرفته شده باشد، و نیز پایان نامه دستیاران بر طبق دستورالعمل باید ضمیمه شود و با نظر هیات ممتحنه حداکثر تا ۱۰ نمره پس از کسب نمره قبولی در آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی به نمره آزمون شفاهی دستیار موصوف (در صورت تائید هیات ممتحنه) اضافه خواهد شد. اعتبار مجلات از طرف هیات ممتحنه تعیین می شود.

تبصره: نتیجه ارزشیابی مقالات با رای هیات ممتحنه در صورت جلسه آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی رشته مربوطه تعیین می شود و لازم است داوطلبان در صورت داشتن تمایل یک نسخه و یا کپی از مقاله و پایان نامه خود را به همراه مستندات پذیرش آن از سوی مجلات معتبر که به تائید کتبی مدیر گروه آموزشی و یا معاون پژوهشی دانشگاه محل تحصیل رسیده باشد در مهلت مقرر پس از اعلام نتیجه آزمون کتبی در سایت اینترنتی مرکز سنجش، با درج کد رهگیری بارگذاری کنند.

از ارسال و یا تحویل مقاله یا پایان نامه در زمان ثبت نام، به دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی و یا سایر افراد حقیقی و حقوقی خودداری شود.

زمان ثبت‌نام آزمون MSRT مشخص شد

ثبت‌نام آزمون زبان MSRT از یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ از ساعت ۱۲ آغاز می‌شود و تا چهارشنبه ۱۳ مهرماه ساعت ۲۴ ادامه دارد. 

این آزمون جمعه ۲۲ مهرماه ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =