دانشجویان ۵ درصد قیمت اصلی هر وعده غذایی را می‌پردازند/ عدم تغییر نرخ غذا در نیمسال تحصیلی جاری

رئیس صندوق رفاه وزارت علوم گفت: در حال حاضر ۵ تا ۶ درصد از قیمت اصلی یک وعده غذایی از دانشجویان دریافت می‌شود.

مسعود گنجی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به نرخ غذای دانشجویی که از سوی صندوق رفاه دانشجویان برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ اعلام شده است، اظهار کرد: این نرخ‌ها نهایی بوده و اگر هم بر فرض محال تغییر کند، اندکی افزایش خواهد یافت. 

وی با تاکید بر اینکه نرخ غذای دانشجویی به هیچ عنوان گران نیست، گفت: مبالغ پیشنهادی از سوی کارشناسان بسیار بیشتر از این نرخ بود و ما با رایزنی و پیگیری توانستیم این مبالغ را تصویب کنیم؛ چون هدف ما حمایت از دانشجویان است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با بیان اینکه برخی دانشجویان توانایی خرید غذای آزاد را از بوفه دانشگاه ندارند، گفت: بنابراین صندوق رفاه نرخ غذا را به گونه‌ای تعیین و اعلام کرده که دانشجویان برای تهیه وعده‌های غذایی متحمل هزینه‌های گزاف نشوند؛ اما دیگر ما نمی‌توانیم بیش از این نرخ را کاهش دهیم؛ چرا که بودجه در اختیار نداریم.

وی در پاسخ به این پرسش که مبنای تعیین نرخ غذای دانشجویی برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲چه بوده است، گفت: در حال حاضر هیچ مبنایی وجود ندارد؛ چون به میزانی نرخ‌ها پایین است که قابل سنجش نیست. به عنوان مثال تا قبل از سال ۹۸ حدود ۲۵ درصد هزینه‌های تهیه غذا از دانشجویان گرفته می‌شد؛ اما بعد از آن به علت کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها، هیچ معیار مشخصی برای تعیین نرخ‌ها وجود نداشت. 

به گفته گنجی؛  در حال حاضر حدود  ۵ یا ۶ درصد از قیمت اصلی یک وعده غذایی از دانشجویان دریافت می‌شود. مثلا  نرخ ناهار  دانشجویی ۶ هزار تومان تعیین شده است؛ اما اگر برای این وعده؛ مرغ یا ماهی در نظر گرفته شود، برای سلف دانشگاه بین ۶۰ تا ۹۰ هزار تومان هزینه دارد. بنابراین مابتفاوت این قیمت‌ها را صندوق رفاه دانشجویان باید پرداخت کند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از کارشناسان و مسئولان معتقد بودند که مانند سال‌های گذشته باید ۲۵ درصد هزینه غذا از دانشجویان گرفته شود. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1154691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =