پیشنهاد روانشناسان برای جلب احترام اطرافیانتان

اگر شما هم دوست دارید بدون چاپلوسی و یا صرف هزینه، احترام دیگران را نسبت به خود جلب کنید، میتوانید از فرمول روانشناسان استفاده کنید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، افراد معمولاً به خاطر اخلاقی که دارند، مورد احترام قرار می‌ گیرند. این احترام ممکن است به خاطر سن و سال هم باشد؛ اما بعضی از ترفند های روانشناسی هم هست که باعث می شود دیگران به شما احترام بگذارند که در این قسمت از نمناک این ترفند ها را به شما معرفی خواهیم کرد که نه تنها در محل کار کمک تان می‌ کند، بلکه در بین دورهمی ها و دوستان تان هم مؤثر واقع خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

رفتار درست والدین هنگام دعوای کودکان سر وسایل

احترام به زمان و تاریخ خود

بسیار مهم است که اول از همه برای تایم و زمان خود ارزش قائل شوید؛ مثلا اگر به یک شخص بگویید که در یک دوره زمانی خاص در دسترس نیستید؛ اما هر طور که شده حتی بین جلسات خود به تماس او پاسخ می دهید، یعنی برای وقت تان ارزش قائل نمی شوید و آنها هم به برنامه‌ ریزی شما اهمیتی نمی‌ دهند. در واقع اطرافیان تان باید بدانند که زمان شما ارزشمند است.

داشتنِ کلام قوی و با اعتماد به نفس

نوع کلام شما باعث برانگیختن احترام دیگران می شود. کلمات بریده بریده و نامشخص باعث می شود که شما بی اعتماد به نفس به نظر برسید؛ پس سعی کنید جملات تان را با قدرت بیان کنید.

پایبند بودن به ارزش ها

خیلی از افراد ارزش های خود را طبق شرایط تعیین می کنند و همین باعث می شود که دیگران به آنها احترام نگذارند؛ اما شما باید سعی کنید ارزش های خود را نشان دهید و این کار را با رفتارتان ثابت کنید.

نشان دادن اعتماد به نفس

وقتی که وارد اتاقی می شوید، باید اعتماد به نفس خود را به دیگران نشان دهید. مجبور نیستید که سخنرانی قهاری داشته باشید. کاری که باید انجام دهید، این است که به دیگران اجازه دهید به این فکر کنند که شما با اعتماد بنفس هستید و جایگاه خودتان را دارید و خود را گم نکرده‌اید.

دوری نکردن از دیگران

به اطراف خود نگاه کنید. ببینید چه کسانی بیشتر مورد احترام قرار می گیرند؛ اینگونه متوجه خواهید شد که این افراد خیلی خوب روی خودشان و شرایط اطرافشان کنترل دارند. قبل از این که هر کاری انجام دهند، شما را از ارزش و اعتبار خود آگاه می سازند و هرگز از جمع فرار نمی‌کنند.

منبع: نمناک

انتهای پیام/

کد خبر: 1154693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =