تاسیس رشته‌های جدید در دانشگاه‌های نوپا بدون توجه به ظرفیت خوابگاه‌ها

دبیر کمیته رفاه و توسعه شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت از تاسیس رشته‌های جدید در دانشگاه‌های نوپا گلایه کرد و گفت: متاسفانه مسئولان بدون توجه به ظرفیت خوابگاه‌ها و مسائل رفاهی نسبت به تاسیس رشته‌های جدید اقدام می‌کنند.

پارسا مجاهد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه خوابگاه دانشجویی و اسکان دانشجویان ورودی جدید، مشکل هر سال دانشجویان و دانشگاه‌ها است، اظهار کرد: این مشکل به ویژه برای دانشجویان نوبت دوم(شبانه) بیشتر بوده و کمبود ظرفیت خوابگاهی، علت اصلی وقوع این مشکل است. 

وی ادامه داد: قید این تبصره در دفترچه انتخاب رشته که برخی از دانشگاه‌های سراسری مسئولیتی در تامین خوابگاه برای دانشجویان روزانه بر عهده ندارد، باعث شده که مشکل خوابگاه حل نشود یا ظرفیت خوابگاه‌ها افزایش پیدا نکند.

 دبیر کمیته رفاه و توسعه شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه کیفیت و استانداردهای ایمنی در خوابگاه‌های دانشجویی برای مسئولان برخی از دانشگاه‌ها اهمیتی ندارد، گفت:  برخی دانشگاه‌ها ظرفیت خوابگاهی بالایی دارند؛ اما این خوابگاه‌ها از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند.

مجاهد با انتقاد از گسترش بی‌رویه افزایش ظرفیت پذیرش برخی رشته‌ها یا تاسیس رشته‌های جدید در برخی از دانشگاه‌ها عنوان کرد: متاسفانه شاهد گسترش بی‌رویه و نامناسب رشته‌ها از سوی برخی دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های کوچک در شهرستان‌ها و دانشگاه‌های نوپا هستیم که رشته‌های جدید اضافه می‌کنند یا ظرفیت پذیرش را افزایش می‌دهند؛ بدون اینکه ظرفیت خوابگاه‌ها، مسائل رفاهی دانشجویان یا زیرساخت‌ها را در نظر بگیرند.

دبیر کمیته رفاه و توسعه شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت در پایان با ذکر مثالی خاطرنشان کرد: مثلا دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در رشته رادیولوژی و در مقطع کارشناسی افزایش پذیرش داشته است؛ اما مسئولان این دانشگاه به فکر تامین خوابگاه دانشجویی نیستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =