آمایشی کیفی دانشگاه‌های غیرانتفاعی/ موسسات بی‌کیفیت تعطیل یا تجمیع می‌شوند

مشاور معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به این که قرار است آمایشی کیفی در مورد دانشگاه‌های غیرانتفاعی انجام شود، گفت: در این راستا، دانشگاه‌هایی که از کیفیت کافی برخوردار نیستند، تعیین تکلیف خواهند شد.

رضا علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز  مسعود کیخا- با بیان این که دانشجویانی که در دانشگاه‌های غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند، نباید در تنگنا و سختی قرار بگیرند، اظهار کرد: شهریه‌ای بودن دانشگاه‌های غیرانتفاعی به معنای داشتن مجوزی برای پایین بودن کیفیت آن‌ها نیست.

مسئول طرح تحول مجموعه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی با اشاره به این که قرار است آمایشی کیفی در مورد دانشگاه‌های غیرانتفاعی انجام شود، افزود: در این راستا، دانشگاه‌هایی که از کیفیت کافی برخوردار نیستند، تعیین تکلیف خواهند شد. به این معنا که اگر امکان ارتقا دارند، کیفیت‌شان بهبود پیدا کند و در غیر این صورت فعالیت‌شان قطع شود. اگر هم لازم بود، برخی واحدها ادغام شوند و مجموعه قوی‌تری را تشکیل دهند.

وی با تصریح بر این که طرح تحول تاکید بسیاری بر مهارت‌افزایی دارد، گفت: طرح تحول آموزشی، اهمیت بسیاری برای کیفیت قائل است. برخی دانشگاه‌های غیرانتفاعی مانند دانشگاه امام رضا یا دانشگاه امام صادق که مجموعه‌هایی قوی هستند، به فعالیت خود ادامه خواهند داد؛ اما دانشگاه‌های غیرانتفاعی که نمی‌توانند به کیفیت برسند، باید بسته شوند.

چرا وزارت علوم مجوز تاسیس دانشگاه غیرانتفاعی صادر می‌کند؟

علیزاده در پاسخ به این سوال که چرا وزارت علوم با وجود بی‌کیفیت بودن برخی دانشگاه‌های غیرانتفاعی، امسال امکان دریافت مجوز برای تاسیس دانشگاه غیرانتفاعی را فراهم کرده است، تاکید کرد: ممکن است ظرفیت و زیرساخت شامل ساختمان، منابع مالی و اعضای هیئت علمی برای تاسیس دانشگاه با کیفیت بالا در جایی فراهم باشد که در حال حاضر دانشگاهی وجود ندارد.

مشاور معاون آموزشی وزیر علوم بر اهمیت ساختمان‌های دانشگاه‌های غیرانتفاعی تاکید کرد و گفت: ساختمان دانشگاه باید مناسب و در شان دانشجو باشد. مجموعه‌های مسکونی، مکان مناسبی برای دانشگاه نیستند.

وی در پایان اظهار کرد: نگاه وزارت علوم در زمینه آموزش عالی، تقاضامحور است. به همین دلیل، پذیرش رایگان در دانشگاه‌های دولتی بر اساس تقاضا انجام می‌شود. چون شغل داشتن دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی بسیار مهم است. فلسفه تاسیس دانشگاه‌های غیرانتفاعی این است که وقتی کسی قصد ادامه تحصیل برای علایق شخصی خود را دارد، باید هزینه آن را پرداخت کند. هدف از تحصیل در دانشگاه‌های غیرانتفاعی، اشتغال نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =