زبان انگلیسی را بدون کلاس قورت بده!

اگر شما هم میخواهید بدون آنکه به کلاس بروید زبان یاد بگیرید، باید بدانید که اینکار آنقدرهام دور از ذهن نیست فقط باید چند نکته را برای یادگیری بهتر بدانید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سوالی که چند وقت یکبار برای زبان آموزان پیش می‌ آید، این است که چگونه بهترین راه را برای یادگیری زبان انتخاب کنیم. احتمالاً اگر شما هم این تجربه را داشته باشید، دیدید که بین کتاب های گرامر، لغت، مکالمه و تمرین های مختلف گیر می کنید و نمی دانید که دقیقاً باید چه کار کنید. در این قسمت از نمناک راهکارهایی را به شما معرفی می کنیم که بدون کلاس زبان هم بتوانید انگلیسی را یاد بگیرید.

بیشتر بخوانید:

اشتباهات مخرب هنگام یادگیری زبان انگلیسی

برای هر روز کلمه انتخاب کنید

هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید، یک یا دو کلمه انتخاب کنید و سعی کنید که آن را به ذهن بسپارید و کاربرد آن را یاد بگیرید. با انجام این کار هر روز یک کلمه جدید یاد خواهید گرفت.

با دوستان و زبان آموزان ارتباط داشته باشید

درست است که کتاب های گرامر و کتاب کار به یادگیری زبان کمک می کنند اما بهتر است که ارتباط واقعی برای مکالمه را با دوستان و زبان آموزان برقرار کنید.

همیشه یک دفتر داشته باشید

این مرحله برای کسانی که می خواهند به خارج از کشور بروند، بسیار ضروری است. همیشه یک دفتر در اختیار داشته باشید. نکات مهم و کلمات جدید را داخل آن بنویسید و اگر هم در کشور خودتان هستید، هر چیزی که در فیلم ها مشاهده می کنید و نمی فهمید را در دفتر یادداشت کنید تا بعدا بتوانید آن ها را مرور کنید.

همه چیز را تا انتها دنبال کنید

بهتر است که یا کاری را شروع نکنید و یا اگر کاری را آغاز می‌ کنید، در آن به بهترین حالت ممکن، خودتان را ارتقا دهید. پس سعی کنید که از شکست نترسید و تا جایی که می توانید خودتان را غرق یادگیری‌ زبان کنید و از هیچ تلاشی دریغ نکنید.

دیگران را وارد زبان جدید کنید

می توانید در شبکه های اجتماعی مختلف که برای زبان آموزان است شرکت کنید. سپس از کسانی که می خواهند زبان های دیگر را یاد بگیرند، کمک بگیرید و آن ها را دعوت به زبان جدید خود کنید و سعی کنید که با آن ها به زبانی که قرار است یاد بگیرید، صحبت کنید.

از اپلیکیشن ها استفاده کنید

اپلیکیشن ها می توانند تا حد زیادی به شما کمک کنند که تلفظ و لغات جدید را یاد بگیرید. همچنین درس های گرامر را هم به شما آموزش می دهند. کافی است با توجه به نیازی که دارید، از اپلیکیشن استفاده کنید. این آپ ها، برای زمانی که به کلاس نمی روید، به شدت عالی خواهند بود.

روی چیز های مرتبط تمرکز کنید

یادگیری زبان جدید، گاهی اوقات کار بسیار سختی است اما این که بدانید از کجا شروع کنید، اهمیت بسیار زیادی دارد. برای ساده‌تر شدن کار روی چیز هایی تمرکز کنید که برایتان هیجان انگیز تر و مهم تر است.

روتین داشته باشید

یادگیری هر چیز جدیدی هنگام داشتن نظم در زندگی، راحت تر می شود. پس سعی کنید که هر روز تایم مشخصی را برای یادگیری زبان اختصاص دهید. اگر طبق روتین پیش بروید، موفق تر خواهید بود.

در مراسم هایی شرکت کنید که به زبان هدف شما صحبت می کنند

بهترین تجربه های یادگیری زبان، خارج از محیط کلاس اتفاق می افتد. پس سعی کنید در محیط‌ هایی شرکت کنید که افراد به زبان انگلیسی یا زبان مورد نظر شما صحبت می کنند. احتمالا بعضی از کافه ها یا بعضی از مراسم های خاص هستند که در آن افراد فقط به زبان مورد نظر شما صحبت می کنند. پس حتما در آن ها شرکت کنید.

هدف خود را به خاطر بسپارید

فرقی ندارد که چه قدر مسیر سخت و طولانی در پیش گرفته‌ اید. اگر هدف داشته باشید، همه این سختی‌ ها را پشت سر خواهید گذاشت. پس یاد بگیرید که تحت هر شرایطی هدف خود را یادآوری کنید.

پیشرفت خود را ثبت کنید

این که بدانید چقدر پیشرفت کرده اید، باعث می شود به موفقیت و پیروزی های زیادی برسید و سطح انگیزه تان افزایش پیدا کند. یادگیری زبان جدید همیشه نیاز به تجربه‌ های خارق العاده هم ندارد. شما می توانید در همان منزل، خودتان را در معرض زبان جدید قرار دهید و فقط از اپلیکیشن گوشی کمک بگیرید و از این طریق می توانید پیشرفت خود را نیز ثبت کنید.

عبارت How do you say X را یاد بگیرید

زمانی که این عبارت را بفهمید، متوجه می شوید که هر کلمه را چگونه بپرسید و به طرف مقابل بگویید که آن را به زبان مورد نظر برای شما ترجمه کند که اگر کلاس هم می رفتید، باید این عبارت را یاد می گرفتید تا از معلم خود سؤال کنید.

چیزهایی که لازم دارید را یاد بگیرید

شما قطعاً باید بدانید که به چه چیز هایی علاقه بیشتری دارید و چه چیز هایی برای شما ضروری تر است. قطعاً ساختار و گرامر به شما کمک می کنند که جملات صحیح تری داشته باشید. کلمات جدید باعث می شود که بهتر صحبت کنید. پس لازم و ضروری است که همه موارد مورد نیاز را به خاطر بسپارید و به یادگیری آن ها بپردازید.

سرعت خود را افزایش دهید

هنگامی که زبان جدیدی را مطالعه می کنید، معمولا می خواهید سریع ترین راه را به کار بگیرید. یکی از سریع ترین راه ها این است که بیشتر خودتان را در معرض پادکست های انگلیسی قرار دهید، بیشتر بشنوید و متن های کوتاه بخوانید. انجام این کار در طول روز، باعث می شود که در مدت زمان کوتاهی به نتیجه برسید.

کیفیت مطالعه تان را بالا ببرید

شما باید هوشمندانه تر و با کیفیت تر مطالعه کنید، نه این که بخواهید بیشتر خودتان را اذیت کنید. سعی کنید همیشه در زمانی که بیشترین حد تمرکز را دارید، به مطالعه بپردازید تا سطح بهره‌ وری بیشتری نیز داشته باشید.

اشتباه کنید و از آن ها بیاموزید

هنگامی که برای اولین بار شروع به یادگیری زبان جدید می کنید، احتمالاً اشتباهات زیادی هم مرتکب می شوید که کاملاً طبیعی است. از اشتباه کردن نترسید و مطمئن باشید که حتی می تواند بهترین راه برای یادگیری باشد.

خبر ها را پخش کنید

سعی کنید که به تماشا، مطالعه و گوش دادن اخبار بپردازید. حال بعد از این که اخبار را شنیدید، به زبان هدف، آن اخبار را به دیگران توضیح دهید یا اگر مخاطب ندارد، برای خودتان این کار را انجام دهید.

در مورد غذا ها تحقیق کنید

سعی کنید غذا های جدیدی که در کشور زبان هدف شما مرسوم است را بشناسید. طرز پخت آن ها را یاد بگیرید و رسپی شان را به زبان انگلیسی توضیح دهید.

از غریزه یادگیری خود کمک بگیرید

یاد گرفتن زبان جدید طبیعتا نیاز به منطق و تجزیه و تحلیل دارد اما باید کمی از غریزه و شهود درونی خود هم کمک بگیرید. در بسیاری از موارد شما نیاز دارید که هر چیزی را بدون قانون خاصی بپذیرید و آن را به عنوان استثنا قبول کنید.‌ با انجام این کار و تکرار و تمرین، آن چیز در ذهن شما بهتر جا می گیرد.

فیلم تماشا کنید

حتماً فیلمی به زبان مورد نظر را پلی کنید، آن را تماشا کنید و لغات جدید مربوط به آن را روی کاغذ بنویسید. مجبور نیستید که فیلم سینمایی طولانی را یک روزه به اتمام برسانید. چند وقت یک بار هر قسمت از فیلم را با دقت و کیفیت زیاد تماشا کنید و کل آن قسمت را یاد بگیرید.

به خودتان باور داشته باشید

قطعا که داشتن اعتماد به نفس؛ نصف موفقیت شما را تضمین می کند. باید به خودتان باور داشته باشید که به موفقیت می رسید و در نتیجه در طول مسیر انگیزه بیشتری خواهید داشت و بهتر هم مطالب را یاد می گیرید.

راهکار های ریلکس کردن را یاد بگیرید

البته منظور ما این نیست که وسط جلسات مطالعه، به یک باره استراحت کنید و فقط به دنبال ریلکس کردن باشید اما می توانید در اینترنت تحقیق کنید و راهکارهای ریلکس کردن به زبان هدف خود را بیاموزید. با انجام این کار هم اطلاعات مفیدی به دست آورده اید و هم زبان خود را تقویت خواهید کرد.

به خاطر سپردن "کافی است"

این کلمه را به خاطر داشته باشید که به شدت در این مسیر به شما کمک می کند. اساساً آماده کردن ذهن برای چیزهایی که در زبان جدید به آن نیاز دارید، اهمیت بسیار زیادی دارد. ترس ها و محدودیت ها را کنار بگذارید و به خودتان بگویید که دیگر کافی است، حال باید برای کار جدید و یادگیری زبان جدید اقدام کنم.

با خودتان مهربان باشید

بله شما می توانید اشتباه کنید و از اشتباهات خود بیاموزید؛ اما قرار نیست که خودتان را سرزنش کنید. با خودتان مهربان باشید و به جنگ و جدال نپردازید و خود را همان گونه که هستید، بپذیرید.

احساسات خود را ابراز کنید

سعی کنید که مهارت ابراز احساسات را یاد بگیرید. اگر در مسیر یادگیری زبان جدید کلافه شده‌ اید، حتماً این احساسات را بروز دهید و نگرانی‌ های خود را ابراز کنید. یادگیری هر چیزی در میانه راه خسته کننده می شود. پس سعی کنید با افراد بومی زبان صحبت کنید و دوباره به اهدافتان نگاهی بیندازید و انگیزه بگیرید و این احساسات را در درون خود سرکوب نکنید.

فلش کارت داشته باشید

فلش کارت ها یک راه کاربردی برای کمک به یادگیری لغات جدید و عبارت های ضروری در زبان جدید محسوب می شود. می توانید از فلش کارت های دیجیتالی هم استفاده کنید اما فلش کارت هایی که با دست خودتان نوشته می شوند؛ معمولا حس بهتری دارند.

داستان گویی کنید

برای این که بتوانید مهارت زبان خود را به چالش بکشید، باید شروع به داستان گویی کنید. یک داستان را مطالعه کنید و بعد آن را از اول تا آخر برای خودتان یا فرد دیگر شرح دهید. مهم تر از همه این که کلمات جدید آن را به خاطر بسپارید.

با یکی از دوستان تان همراه شوید

هنگامی که می خواهید هر چیز جدیدی را یاد بگیرید، زمانی کار برایتان راحت تر و جذاب تر می شود که با یک دوست همراه باشید. پس یکی از دوستان یا یکی از اعضای خانواده را پیدا کنید و سعی کنید که در کنار هم پیشرفت کنید.

کلمات مترادف را یاد بگیرید

یادگیری کلمات مترادف در زبان جدید تفاوت بسیار زیادی در فهم و درک شما نسبت به مطالب و مکالمه تان ایجاد می‌ کند و دایره لغات تان افزایش پیدا خواهد کرد.

خودتان را در زبان جدید غرق کنید

این مورد یکی از بهترین راهکار هایی است که زبان شما را ارتقا می دهد و بدون شک شما را به یک فرد متخصص در زبان جدید تبدیل می کند. سعی کنید که تمرین زبان انگلیسی را به بخشی از روز خود تبدیل کنید و در کنار آن هر روز خودتان را در معرض آن قرار دهید و از هر طریقی یادگیری را به انجام برسانید.

منبع: نمناک

انتهای پیام/

کد خبر: 1154720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =