چگونه باید بطری و قمقمه آب را تمیز کرد؟

بدون شک بطری آب با هر جنسی نیازمند ضدعفونی و شست وشوی صحیح روزانه است ما برای شما روش هایی برای شست و شوی قمقمه آماده کرده‌ایم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بدون شک بطری آب با هر جنسی نیازمند ضدعفونی و شست وشوی صحیح روزانه است ما برای شما روش هایی برای شست و شوی قمقمه آماده کرده‌ایم.

بدون شک بطری آب از هر ماده ای که باشد؛ باعث تجمع باکتری است که تمیز کردن روزانه و ضدعفونی کردن هفتگیِ آن بسیار لازم و ضروری است. بطری های آب به ظاهر بی ضرر هستند؛ اما کثیفی آنها ضرر بسیار زیادی به سلامت خواهد زد؛ چرا که اغلب آن ها را در یخچال نگهداری می کنیم، با خود به قسمت های مختلف خانه می بریم، روی میز می گذاریم، به باشگاه میبریم و....

بیشتر بخوانید: 

بی‌خوابی خود را با نوشیدن گلاب رفع کنید

در کل در تماس مستقیم با میکروب هستند؛ بنابراین تمیز بودنشان بسیار حائز اهمیت است. در این قسمت در مورد اینکه چگونه بطری های آب را تمیز کنیم؛ توضیح خواهیم داد.

پر و خالی کردن مجدد بطری آب با آب لوله کشی

پر کردن مجدد بطری آب با آب لوله کشی گزینه بدی برای تمیز کردن موقتی نیست؛ چرا که این آب حاوی کلر است و ضدعفونی کننده سطحی می باشد؛ اما بعد از تبخیر کلر مجدد فضا برای تکثیر باکتری فراهم شده و آلوده خواهد شد؛ بنابراین نیاز به راه حلی مطمئن تر خواهد بود که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد که البته در خانه نیز قابل اجرا هستند.

استفاده از سرکه

سرکه یکی از پرکاربردترین محصولاتی است که برای تمیز کردن ظروف استفاده می شود. فقط کافیست که مقدار مساوی سرکه و آب را با یکدیگر ترکیب کنید، به مدت 20 دقیقه ظرف موردنظر را درون آن بگذارید و بعد آبکشی نمایید که به طور کامل به پاک شدن بطری آب تان کمک خواهد کرد.

سفید کننده، به اندازه چند قطره

یکی دیگر از روش های ممکن خانگی استفاده از سفید کننده است که باید یک یا دو قطره از سفید کننده را در بطری بریزید با آب پر کنید، به خوبی تکان دهید و بعد اجازه دهید تا چند دقیقه بماند و بعد از آن به طور کامل چندین مرتبه با آب گرم شستشو دهید.

فقط در نظر داشته باشید که کاملا خشک کنید و قبل از استفاده از بطری؛ از خشک بودن آن مطمئن شوید که در غیر این صورت باعث مسمومیت خواهد شد.

ترکیبِ آب و مایع ظرفشویی

مایع ظرفشویی یا هرگونه مواد شوینده ای که برای تمیز کردن ظروف آشپزخانه تان استفاده می شود نیز در این امر مؤثر خواهد بود. کافیست که تکه های صابون یا چند قطره از مایع ظرفشویی تان را با هم مخلوط کنید و درون بطری بریزید و با آب گرم نیز پر کنید و در نهایت شستشو دهید.

تمیز کردن با ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از موثرترین راه ها استفاده از ماشین ظرفشویی است که شما را از تمیز شدن ظروف تان مطمئن خواهد کرد. فقط باید دقت داشته باشید که ماشین ظرفشویی برای هر ظرفی مناسب نخواهد بود.

نحوه تمیز کردن و ضدعفونی درپوش بطری آب

در واقع برخی از بطری های آب دارای درپوش جدا و برخی دیگر گیره ای هستند که در هر صورت دارای تورفتگی می باشند که برای تمیز کردن آنها بهتر است از یک برس هنگام ضدعفونی کردن استفاده کنید. برای چندین دقیقه با چند قطره سفید کننده نیز خیس کنید که در این صورت خیالتان از تمیزی راحت خواهد بود.

از طرفی ماشین ظرفشویی هم گزینه خوبی برای پاک کردن این درپوش ها است.

منبع: نمناک

انتهای پیام/

کد خبر: 1154724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =