مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی: درمان افراد بالای ۶۵ سال رایگان است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: با توجه به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، برای افراد بالای ۶۵ سال تحت پوشش سازمان در درمان مستقیم و غیرمستقیم هنگام مراجعه به مراکز طرف قرارداد این سازمان نیز خدمات به صورت رایگان است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، میرهاشم موسوی داشت: در حوزه درمان و مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران یکی از موضوعات مهم برای سازمان تامین اجتماعی که دارای اهمیت است اینکه سعی شود حتی یک روز حقوق مستمری‌بگیران عقب نیفتد زیر حجم پرداختی‌ها سازمان بسیار سنگین است.

بیشتر بخوانید

شرایط پرداخت وام ۱۲ میلیون تومانی به بازنشستگان تأمین اجتماعی

وی تاکید کرد: البته با وجود این حجم از تعهدات، درآمد سازمان تامین اجتماعی پایین‌تر است پس باید تلاش کنیم سازمان را به پایداری در منابع برسانیم.

    وی با بیان اینکه البته در ۱۱ ماه گذشته حتی یک روز عقب‌افتادگی در پرداخت حقوق در سازمان تامین اجتماعی وجود نداشته است که این خود کار بزرگی است،  خاطرنشان کرد: بحث افزایش وام قرض‌الحسنه هم از نظر تعداد و هم مبلغ رشد داشته است و رقم آن از ۷ به ۱۲ میلیون تومان افزایش یافت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: یکی از اقدامات خوب در دولت سیزدهم با همراهی و همکاری خوب همکاران در سازمان تامین اجتماعی برای ارائه خدمات بهتر به بازنشستگان و مستمری بگیران همین افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه بود که بناست ۴۰۰ هزار وام ضروری در سال جاری برای این افراد تامین شود.

موسوی گفت: البته در این مدت توسعه خدمات درمانی و بیمه‌ای در سازمان تامین اجتماعی به خوبی انجام شده است و برای تسویه بدهی اقدامات مثمرثمری صورت گرفت که ما در کنار این پرداخت‌ها توسعه خدمات را در بخش درمان در اولویت قرار داده‌ایم، امروز دولت سیزدهم هم به موضوع درمان توجه ویژه دارد.

رویکرد تامین مسکن برای بازنشستگان از سوی وزارت تعاون

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره خدمات سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان و اینکه برای ساخت مسکن بازنشستگان اقداماتی از سوی سازمان انجام شده است، اظهار داشت: یکی از برنامه‌ها رو رویکردهای اصلی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع مسکن بازنشستگان است شاید این موضوع اولین بار در جلسه با کانون عالی بازنشستگان مطرح شد.

وی تصریح کرد: اساسا رویکرد  سرپرست وزارت تعاون برای ایجاد زمینه‌های خدمت بیشتر برای بازنشستگان موضوع مورد توجه بوده و بنا شده است گروه‌های استانی را تشکیل دهیم و برای تامین مسکن با اولویت مسکن بازنشستگان و کارگران زمینه اقدام را فراهم کنیم.

موسوی ادامه داد: از این فرصتی که دولت سیزدهم در ساخت و ساز مسکن ایجاد کرده است و برای یک میلیون مسکن قدم‌های خوبی برداشته شده و قرار است از ظرفیت‌های داخلی خودمان برای این موضوع مسکن بازنشستگان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: همچنین از شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی «شستا» در عرصه اقتصادی سازمان تامین اجتماعی استفاده خواهد شد زیرا تولیدات آهن، سیمان و اقلامی که برای ساخت و ساز مسکن را دارد و از مبدا تولید در مقصد مصرف خواهیم کرد که این موضوع می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: این رویکرد سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزء اولویت‌های سازمان تامین اجتماعی است و پس از جمع‌بندی نهایی با وزارت راه و شهرسازی نهایی شده و جزییات آن را اعلام می‌کنیم.

توسعه خدمات برای بازنشستگان در اولویت است

وی با بیان اینکه توسعه خدمات به لحاظ کمی و کیفی برای همه بیمه‌شدگان به ویژه بازنشستگان جزء اولویت‌های اولیه ماست، اظهار داشت: چند مصادیق مهم در این مدت کوتاه داشته‌ایم یکی بحث بیمه تکمیلی بازنشستگان با ۷۰ درصد رشد است زیرا سهم سازمان تامین اجتماعی در اختیار بازنشستگان در سنوات قبل کمتر بود اما در دوره مدیریتی جدید ۷۰ درصد رشد داشته است.

موسوی ادامه داد: با این اقدامات مهم و اثرگذار خدمات در عرصه بیمه تکمیلی برای فراگیری پوشش بیمه‌ای بازنشستگان و مستمری بگیران بیشتر شده و این اتفاق در دوره مدیریتی جدید رخ داده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات سازمان تامین اجتماعی برای بازنشستگان این بود که برخی از بیماری‌های مربوط به دوران سالمندی را بیشتر تحت پوشش قرار داده‌ایم.

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: دو سه طرح در قالب بیماری‌های مزمن مانند فشارخون و دیابت و مرتبط با سالمندی را جزء اولویت‌های خود داریم به همین منظور کلینیک‌های تخصصی برای ارائه خدمات مطلوب به افراد سالمند تحت پوشش این سازمان راه‌اندازی شده است.

به گفته وی، اکنون در بیش از ۸۰ مرکز درمانی برای این بازنشستگان  بالای ۶۵ سال خدمات به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در باب ایجاد نشاط برای بازنشستگان نیز اقداماتی در حال انجام است، اظهار داشت: ظرفیت‌هایی برای سفرهای بازنشستگان ایجاد شده که پس از ۲ سال سفر کرامت رضوی به مشهد مقدس را به صورت رایگان آغاز کردیم و هدف‌گذاری  این است که بیش از ۱۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار دهیم.

ارائه خدمات مستقیم و غیرمستقیم رایگان به افراد بالای ۶۵ سال

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین با اشاره به ارائه خدمات درمانی برای بازنشستگان به صورت رایگان افزود: با توجه به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، برای افراد بالای ۶۵ سال تحت پوشش سازمان در درمان مستقیم و غیرمستقیم هنگام مراجعه به مراکز طرف قرارداد این سازمان نیز خدمات به صورت رایگان است.

 وی با اشاره به اینکه ۳۹۰ مرکز درمانی خدمات مستقیم رایگان ارائه می‌دهد گفت: اکنون سازمان تامین اجتماعی با ۵۰ هزار مرکز طرف قرارداد همکاری دارد که همه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان و مستمری بگیران ارائه می‌شود البته افراد ۶۵ سال به بالا هرکجا مراجعه کنند فرانشیز سرپایی و بستری در مراکز دولتی راهم پرداخت نمی‌کنند.

موسوی ادامه داد: تحت قالب طرح صیانت از بازنشستگان و بیمه‌شدگان این برنامه اجرا شده است و تلاش خواهیم کرد با توسعه خدمت آنچه راکه برای ما مهم است ایجاد رضایت عمومی در مردم و بیمه شدگان است که امیدواریم در اولویت با بازنشستگان این رضایت را کسب کنیم.

سازمان تامین اجتماعی اکنون حدود ۵۳ درصد از جمعیت کشور را در قالب ۴۵ میلیون نفر تحت پوشش خدمات بیمه‌ای و درمانی خود دارد که این افراد در مراکز ملکی سازمان به صورت رایگان خدمات خود را دریافت کرده اما در مراکز طرف قرارداد بخشی از فرانشیز خدمات درمانی را باید خود بیمه‌شدگان پرداخت کنند که این موضوع برای افزاد بازنشسته و سالمند به صورت ویژه دیده شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام /

کد خبر: 1154747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =